زندگی نامه سارا خوئینی ها/ازدواج اول و دوم
زندگی نامه سارا خوئینی ها/ازدواج اول و دوم
سارا خوئینی ها متولد ۳ خرداد ۱۳۵۳ در تهران ، بازیگر سینما و تلویزیون است فارغ التحصیل لیسانس رشته گرافیک از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران می باشد که تابحال دو ازدواج منجر به طلاق داشته و دو فرزند نیز دارد

به گزارش پایگاه خبری شباویز،سارا خوئینی‌ها یا سارا وثوقی (زادهٔ ۳ خرداد ۱۳۵۳ در تهران) بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر ایران است. سارا خوئینی‌ها که با نام مستعار سارا وثوقی نیز بازی کرده‌است، فارغ‌التحصیل کارشناسی گرافیک از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران است.

او نخستین بار در سال ۱۳۶۹ با بازی در فیلم ویدیویی صبحگاه خونین ساخته فرامرز باصری وارد دنیای بازیگر شد و با همسرش در این فیلم همبازی شد.

سارا همسر سابق چنگیز وثوقی (برادر بهروز وثوقی) است و نام هنری سارا وثوقی را در دو سال اول فعالیت هنری اش استفاده می کرد، این نام برگرفته از فامیل همسرش بود.

این بازیگر در سال ۱۳۷۰ با فیلم گل ها و گلوله ها ساخته ناصر مهدی پور وارد سینما شد. سپس در فیلم تلوزیونی طالع عشق در نقش حلیمه دایه پیامبر اسلام ایفای نقش کرد.

او در این سه فیلم با چنگیز وثوقی همبازی شد و از نام سارا وثوقی استفاده کرد.

زندگی مشترک چنگیز وثوقی و سارا خوئینی ها فقط ۲ سال به طول انجامید و به جدایی رسید.

بعد از چند سال دوری از سینما، او دور جدیدی از بازیگری خود را با فیلم دوستان ساخته علی شاه حاتمی در سال ۷۸ و با نام واقعی اش شروع کرد. در این فیلم با مهناز افشار و یوسف مرادیان همبازی شد.

او در فیلم بالای شهر پایین شهر در نقش اصلی، همبازی محمدرضا گلزار شد.

سارا در سال ۸۳ در نقش اصلی فیلم نقاب در کنار محمدرضا شریفی نیا، امین حیایی و پارسا پیروزفر بازی کرد و در همان سال هم در فیلم اسپاگتی در هشت دقیقه با رامبد جوان همبازی شد.

او با بازی در سریال معصومیت از دست رفته در مقابل امین تارخ بازی کرد و در این سریال که از شبکه سوم پخش شد در نقش حمیرا برای اهالی تلویزیون شناخته شد و به دلیل بازی در این سریال در جشنواره برنامه های تلویزیون سال ۸۳ و ۸ به عنوان بهترین بازیگر نقش اول زن مورد تقدیر قرار گرفت.

سارا پس از جدایی از چنگیز وثوق مدت ها در سینما و تلویزیون دیده نشد و درد سال ۸۷ در فیلم دوستان در کنار یوسف مردایان به ایفای نقش پرداخت که این فیلم باعث آشنایی آنها و در نهایت ازدواج آنها شد که پس از مدتی به طلاق ختم شد.

سارا از همسر اولش چنگیز وثوقی فقط یک دختر به نام غنچه دارد. او از یوسف مردایان فرزندی ندارد ولی گویا یک پسر به نام شایان دارد که احتمالا از یکی دیگر از همسران او است که از او هم جدا شده است.

Visits: 26