زندگی نامه حامد شاکر نژاد/قاری بین المللی
زندگی نامه حامد شاکر نژاد/قاری بین المللی
حامد شاکرنژاد متولد ۱۳۶۲ در مشهد و حافظ و قاری بین‌المللی قرآن است. وی هم‌اکنون مدیر طرح ملی تلاوت و همچنین مُبَلّغ قرآنی کشورهای مختلف اسلامی و غربی است. هم‌اکنون تلاوت‌های او در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و رسانه‌های کشورهای اروپایی و آفریقایی و آسیایی پخش می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری شباویز،حامد شاکرنژاد در ۳۱ فروردین ماه سال ۱۳۶۲ شمسی در شهر مشهد متولد شد.تلاوت‌های پدرش در منزل موجب آشنایی او و برادرش با آیات قرآن و جذب این دو به سوی تلاوت قرآن شد. او و برادرش از سن ۵ سالگی وارد جلسات قرآنی شدند و زیر نظر محمود فرقانی، جواد و مجتبی سادات فاطمی، که در تعلیم و تربیت آن دو نقش بسزایی داشتند، شروع به تقلید در قرائت قرآن و فعالیت‌های قرآنی کردند.

او در سن یازده سالگی توانست به عنوان نمایندهٔ جمهوری اسلامی ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن در عربستان شرکت نماید و در ردهٔ سنی بزرگسالان، حائز رتبهٔ نخست این مسابقات شود. نکتهٔ جالب توجه در این موفقیت این بود که او برای نخستین بار در مسابقات بین‌المللی حضور پیدا کرده بود و تا آن زمان هیچ قاری ایرانی‌ای نتوانسته بود در این مسابقات، رتبهٔ نخست را کسب کند.

او ابتدا از سبک تلاوت شیخ مصطفی اسماعیل بهره می‌برد و از آن استفاده می‌کرد و در دوران کودکی پس از شرکت در دو مسابقهٔ کشوری و بین‌المللی از صحنهٔ مسابقات خارج شد و به ارتقای سطح قرائت خود پرداخت و توانست در ادامهٔ فعالیت خود در حوزهٔ تلاوت به شهرت برسد.

در اوایل انقلاب، بیشتر مردم تنها عبدالباسط را به عنوان قاری قرآن می‌شناختند. در چنین شرایطی بود که سید علی خامنه‌ای، مصطفی اسماعیل را به مردم شناساند و تأکید کرد «مصطفی اسماعیل، طوری قرآن را می‌خواند که انگار الان نازل شده‌است» و پدر حامد هم به سبک مصطفی اسماعیل علاقه‌مند شد، او و حمید هم در دوران کودکی از وی تقلید می‌کردند. در همان سال‌ها هم، یک‌بار در حضور علی خامنه‌ای، قرآن را به سبک او تلاوت کرد.

شاکرنژاد فارغ التحصیل دوره کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی است و دکتری علوم قرآنی را دارد.

او در حال حاضر مشاور فرهنگی وزیر راه و شهرسازی است.

شاکرنژاد یک چهره قرآنی تک بعدی نیست و او در این سال ها سعی کرده است تا چهره قرآن را در تمام عرصه های فرهنگی ، اجتماعی و سیاسی به درستی نشان دهد.

شاکرنژاد در ویژه برنامه افطار شبکه سه سیما به عنوان میزبان حضور دارد و به گفته خودش این بک موهبتی است که شامل حال او شده است. او از اینکه کارهای اجتماعی زیادی با محوریت قرآن صورت بگیرد استقبال می کند.

ایشان مدتی است ازدواج کرده و متاهل می باشد.

Visits: 988