زندگی نامه احمد ابوالقاسمی/قاری قرآن
زندگی نامه احمد ابوالقاسمی/قاری قرآن
حاج احمد ابوالقاسمی : زاده بهمن ماه ۱۳۴۷ در تهران قاری قرآن است و در حال حاضر در برنامه محفل شبکه سه به عنوان کارشناس و داور فعالیت می کند او هم اکنون مدير مركز آموزش قرآن حرم حضرت عبدالعظيم حسنی (ع) می باشد.

به گزارش پایگاه خبری شباویز،احمد ابوالقاسمی قاری و حافظ قرآن اهل ایران است . او از سال ۶۶ جلسات قرانی را راه اندازی کرده و در سال ۱۳۷۱ رتبه بین‌المللی قران را گرفته است.

او همچنین مدیر مرکز آموزش قرآن حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و رییس سابق رادیو قرآن می باشد و از جانبازان دفاع مقدس در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران است، او از سال ۶۱ یعنی در ۱۳ سالگی‌اش وارد کلاس‌های قرآن شده است و به گفته خودش در مدت کوتاهی روان خوانی قرآن را یاد گرفته است. او فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد علوم قرانی است و دکتری رشته تلاوت را دارد و در حال حاضر در برنامه محفل شبکه ۳ در تلویزیون حضور دارد. احمد ابوالقاسمی پسر عموی محمد رضا ابوالقاسمی قاری بزرگ قرآن است.

احمد ابوالقاسمی در خانواده کاملا مذهبی در جنوب غرب تهران چشم به جهان گشود. او یک خواهر و ۵ برادر دارد. پسر عمویش یکی از بزرگان و برجسته ترین قاریان قرآن می باشد.

از کودکی وارد حوزه قرآنی شده و تلاوق قرآن را از دوران مدرسه آموخته است. احمد ابوالقاسمی از سال ۶۱ یعنی در ۱۳ سالگی‌ وارد کلاس‌های قرآن شده است و به گفته خودش در مدت کوتاهی روان خوانی قرآن را یاد گرفته است. مادرش مشوق اصلی‌اش در این مسیر بوده و، چون پسرعمویش یکی از قاریان برجسته کشوری محسوب می‌شده، مادرش دوست داشته تا او نیز مانند پسرعمویش این راه را انتخاب کند.
ابوالقاسمی طی این سال‌ها در ۳۶ کشور به عنوان قاری قرآن حضور داشته است و از دید خودش مهم‌ترین سفری که در این سال‌ها داشته است، سفر به کشور مصر است که این سفر را به دعوت سفیر این کشور رفته است. ابوالقاسمی در کارنامه کاری‌اش ریاست رادیو قرآن را نیز دارد.
در سال ۱۳۷۱ رتبه بین‌المللی قران را گرفته است، از سال ۸۱ کلاس‌های او در فرهنگسرای قران برگزار میشود و در همان سال‌ها حدود ۳۰۰ نفر، قران پژوه در کلاس‌هایش حضور داشتند.

حاج احمد ابوالقاسمی اولین بار سال ۶۱ با دستکاری شناسنامه اش راهی جبهه شد او دو بار از ناحیه کتف و پا مجروح شد و اواخر جنگ در سال ۶۷ یک ترکش وارد ریه اش شد. هنوز این ترکش در ریه اوست و در حالی که همه فکر می کردند این ترکش مانع قرائت قرآن او شود در این سال ها به عنوان قاری بین المللی در جهان اسلام حضور داشته است.

Visits: 836