زندگی نامه آزیتا ترکاشوند/بازیگر سریال گاندو
زندگی نامه آزیتا ترکاشوند/بازیگر سریال گاندو
آزیتا ترکاشوند هنرپیشه سینما، تلویزیون و تئاتر است. از فیلم‌ها و سریال‌هایی که او در آن نقش‌آفرینی کرده، می‌توان به قلاده‌های طلا، حکم رشد، اشنوگل، هیولا، زهرمار، گاندو، و کلاه پهلوی اشاره نمود. وی دارنده کمربند مشکی از ورزش کاراته گوجوریو است.

به گزارش پایگاه خبری شباویز،آزیتا ترکاشوند بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر متولد ۳۰ خرداد سال ۱۳۵۹ در بروجرد است. او مدرک ادبیات فارسی دارد و تحصیلاتش را تا مقطع کارشناسی ادامه داده است و به دلیل علاقه ای که داشته است بازیگر شده است.

او تا سن ۱۲ سالگی در بروجرد زندگی کرد و پس از آن به شهر تهران مهاجرت کرده است.

او سفیر انجمن معلولین ملارد است و در مورد ترک اعتیاد و همچنین کارهایی خیرخواهانه فعالیت دارد.

آزیتا ترکاشوند با خانم فریبا ترکاشوند هیچ نسبت فامیلی ندارد، هر چند که هر دو اهل شهرستان بروجرد در استان لرستان هستند.

نحوه بازیگر شدن آزیتا ترکاشوند را باید کلاسهای بازیگری رسول ملاقلی پور اشاره کرد که بعد از گذراندن دوره های حرفه ای بازیگری به صورت رسمی وارد دنیای هنرپیشگی شد.

بازیگری را در اواخر دهه هفتاد یعنی سال ۱۳۷۹ آغاز کردو با بازی در فیلم خان خانوم اولین تجربه بازیگری را به دست آورد، بازی حرفه ای او در مقابل دوربین سینما فیلم برهنه برمیگردد در سال ۱۳۸۹ ساخته ی سعید سهیلی بود.

آزیتا ترکاشوند به ورزش رزمی کاراته پرداخته است و در ۲۰ سالگی کاراته را در سبک گوجوریو شروع کرد و حتی تا کمربند مشکی هم پیش رفت. بعدها به دلیل سنگینی این رشته ورزشی آن را کنار گذاشت و به رشته های دیگر پرداخت.

Visits: 10