زندگی نامه آریا عظیمی نژاد/تجربیات عجیب از ناشنوایی تا به کما رفتن
زندگی نامه آریا عظیمی نژاد/تجربیات عجیب از ناشنوایی تا به کما رفتن
آریا عظیمی‌نژاد، پنجم اردیبهشت سال ۱۳۵۲ در تهران متولدشد. او آهنگساز و نوازنده سه‌تار اسـت.

به گزارش پایگاه خبری شباویز،آریا عظیمی نژاد متولد ۵ ازدیبهشت سال ۱۳۵۲ در شهر تهران است. او آهنگساز و نوازنده ساز سه تار است. او در سال ۱۳۷۲ در رشته موسیقی دانشگاه آزاد واحد هنر و معماری پذیرفته شد.

آریا عظیمی نژاد در خانواده ای هنری متولد شد. او فرزند جمشید عظیمی نژاد است که خود سالها در زمینه کودکان و نوجوانان فعال بود و او را عمدتا با برنامه محبوب وی خانه عروسکها که در سالهای اول انقلاب از تلویزیون پخش می شد می شناسند.برادرش نیما عظیمی نژاد هم آهنگساز است.

هر دو پدربزرگ پدری و مادری اش هم از فعالان عرصه حرفه ای موسیقی بودند.

آریا عظیمی نژاد نزد اساتیدی چون فرهاد فخرالدینی، مصطفی کمال پورتراب بـه فراگیری اصول موسیقی پرداخت. کار حرفه‌ای ساخت موسیقی را از سال دوم دانشگاه با موسیقی تئاتر آغاز کرد و خیلی زود توانست در جشنواره‌های بین‌ المللی تئاتر، نامزد دریافت بهترین موسیقی متن گردد.

این موفقیت‌ها سبب ورود او بـه سینما و تلویزیون گردید وآثار قابل توجهی را خلق کرد. آریا با ساخت موسیقی فیلم میم مثل مادر در سینما و  او یک فرشته بود در تلویزیون توانست بـه جمع آهنگسازان شناخته‌شده ایران راه یابد کـه حاصل آن نامزدی بهترین موسیقی متن در جشنواره بین‌ المللی فیلم فجر و جایزه خانه سینما برای فیلم‌هایی چون میم مثل مادر طلا و مس و فرزند خاک اسـت.

عظیمی‌نژاد در سال ۲۰۰۴ میلادی توانست مقام دوم در جشنواره بین ‌المللی موسیقی Langollen بریتانیا در رشته موسیقی فولکلوریک بین‌المللی با تک نوازی سه ‌تار را به‌ دست آورد.

آریا به وسیله آشنا شدن با جاسلین پوک آهنگ‌ ساز معروف بریتانیایی توانست چند همکاری با این آهنگ ‌ساز در چندین پروژه موسیقی فیلم داشته باشد.

ساخت موسیقی برای خوانند گان محبوب ایرانی از  فعالیت ‌های حرفه‌ ای و شگفت انگیز آریا عظیمی نژاد است.

علاقه او به موسیقی فولکلور ایرانی باعث شده است تا وی مجموعه ‌ای از موسیقی های ناحیه های مختلف ایران را جمع ‌آوری کند و از آن‌ ها در تهیه موسیقی فیلم بهره برداری کند.

عظیمی نژاد سالهاست ازدواج کرده و صاحب یک فرزند پسر می باشد.

آهنگساز مجموعه تلویزیونی «پایتخت»در برنامه خندوانه با بیان اینکه به مدت ۱۰ سال ناشنوای کامل بودم، درخصوص بیماری خود گفت: من در سن ۲۰ سالگی متوجه آسیب دیدگی گوشم شدم و پس از مراجعه به دکتر به من گفتند که تا سال دیگر ناشنوا می شوی و باید کار موسیقی را کنار بگذاری و همین هم شد.

من در سن ۳۰ سالگی «کر» مطلق بودم و هیچ چیز را نمی شنیدم و تنها از روی لب خوانی متوجه جملات و حرف ها می شدم. اما بعد از ۱۰ سال و دوندگی های زیاد روزی وارد مطب دکتری حاذق شدم و با روند درمان این دکتر شنوایی کاملم را به دست آوردم.

آریا عظیمی نژاد آهنگساز و داور برنامه عصر جدید در گفتگویی از تجربه عجیبش در زندگی گفت. او در این گفتگو عنوان می‌کند که چند سال پیش به سبب نارسایی قلبی و گرفتگی رگ قلبش به بیمارستان مراجعه می‌کند که در پی اتفاقاتی به کما می‌رود و مرگ را تجربه می‌کند.

این آهنگساز در صحبت‌های خود در خصوص این اتفاق از اصطلاح تجربه ناگوار و درخشان» یاد می‌کند؛ و اینکه تجربه‌ای بسیار عجیب را گذرانده است و صحبت از جزئیات این اتفاق برایش سخت است. از اینکه دیگر تغییری حاصل نمی‌شود و ادراک ما از خودمان تغییر می‌کند.

Visits: 22