“رَت بی کِیه “
“رَت بی کِیه “
شمارش معکوس برای آغاز فرایند رای گیری آغاز شده و هواداران نامزدهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی با این جمله کوتاه با گویش لری "رت بی کیه " (رای شما با چه کسی است) اقدام به جلب رای شهروندان می کنند .

به گزارش پایگاه خبری شباویز به نقل از ایرنا،در استان زاگرس نشین و ولایتمدار کهگیلویه و بویراحمد که هواداران نامزدها در هر کوی و برزنی و از هر روزنه ای برای تبلیغات استفاده می کنند شهروندان با جمله “رت بی کیه ” به معنای رای شما با چه کسی است اقدام به جلب نظر شهروندان و جمع آوری رای او به سبد نامزد انتخاباتی مورد نظر خود می کنند.

در صورتی که فرد مخاطب نامزد مورد علاقه خود را معرفی کند هواداران در واکنش با جمله به دیدگاه شما احترام می گذارم او را همراهی می کنند اما در مواردی که مخاطب بگوید تصمیمی نگرفته ام او را دعوت و تشویق به رای دادن به نامزد درخواستی خود می کنند.

به نظر می رسد هواداران و نامزدهای حاضر درصحنه انتخابات کهگیلویه و بویراحمد در واپسیین ساعات قانونی تبلیغات به این نتیجه رسیده اند که برای پیروزی در این رقابت سرنوشت ساز نیاز مبرم به جلب آرای خاکستری به سوی خود دارند.

اگرچه بررسی ها نشان می دهد که مردمان غیرتمند کهگیلویه و بویراحمد همواره در صحنه های مختلف سیاسی به ویژه در انتخابات بیشترین مشارکت را داشته اند اما هنوز تعدادی از ساکنان این استان نامزد اصلح خود در انتخابات پیش رو را انتخاب نکرده اند و این امر فرصتی برای جلب آرای آنان شده است.

البته تبلیغات غیررسمی در کهگیلویه وبویراحمد بیش از ۱۰۰ روز پیش در فضای مجازی آغاز شده و نامزدهای حاضر در این رقابت از ترفندهای مختلف برای جلب رای شهروندان استفاده کرده اند.

شور و شوق مردم در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در کهگیلویه و بویراحمد به علت حضور افراد با سلیقه های سیاسی و قومی بسیار پر رنگ و رقابت نامزدها نزدیک است به طوری که برگزاری روزانه صدها همایش انتخاباتی که با شرکت هزاران نفر از هواداران نامزدها با نوای موسیقی محلی در سالن های عروسی همراه می شود گواهی بر نشاط فضای سیاسی کهگیلویه و بویراحمد در آستانه انتخابات سرنوشت ساز مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری است.

اعلام آخرین فرصت تبلیغات

رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد گفت: فرصت تبلیغات انتخابات ساعت هشت بامداد فردا پنج شنبه دهم اسفند ماه به پایان می‌رسد.

سید جواد هاشمی افزود: نامزدها و هواداران آنان پس از پایان مهلت قانونی حق انجام تبلیغات در کهگیلویه وبویراحمد ندارند.

شهروندان از فرصت انتخاب غفلت نکنند

یک فعال سیاسی در کهگیلویه وبویراحمد گفت: انتخاب کاندید اصلح حق و تکلیفی برای شهروندان است که به راحتی نباید از آن غفلت کرد.

فتاح محمدی با اشاره به اینکه پیگیری بسیاری از حقوق شهروندی براساس قانون به نمایندگان مردم در خانه ملت واگذار می شود تاکید کرد: خودداری از شرکت در انتخابات نادیده گرفتن نقش افراد در جامعه است.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای انتخاب ۲۹۰ نماینده برای یک دوره چهارساله و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری برای انتخاب ۸۸ عضو این مجلس برای یک دوره هشت ساله روز جمعه ۱۱ اسفند ماه ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می شود.

۱۰۴ نامزد مجلس شورای اسلامی و ۲ نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری در کهگیلویه و بویراحمد برای کسب کرسی سبز بهارستان و صندلی سرخ مجلس خبرگان رقابت می کنند.

Visits: 4