روشن شدن چراغ احیای تولید در سال ۱۴۰۳؛مشکل‌گشایی از ۴۷ بنگاه اقتصادی فارس
روشن شدن چراغ احیای تولید در سال ۱۴۰۳؛مشکل‌گشایی از ۴۷ بنگاه اقتصادی فارس
نخستین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید فارس در سال ۱۴۰۳ برگزار شد و در این نشست مشکلات ۴۷ بنگاه اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری شباویز به نقل از ایرنا،یکی از مهمترین رویکردها برای احیای واحدهای تولیدی برگزاری مستمر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در شهرستان‌های مختلف کشور است.

در جلسات استانی مربوط به این کارگروه معمولاً مسائل تعدادی از واحدهای تولیدی و صنعتی بررسی و تصمیماتی با هدف امهال تسهیلات، تقسیط بدهی‌های بانکی و معافیت مالیاتی به منظور رفع موانع تولید اتخاذ می‌شود.

تشکیل این جلسات در استان فارس با حضور دکتر محمدهادی ایمانیه استاندار هم در اولویت متولیان حوزه اقتصاد قرار دارد به گونه‌ای که این کارگروه در سال گذشته هر سه‌شنبه به ریاست استاندار فارس، دبیری مدیرکل صنعت، معدن و تجارت، دستگاه‌های ذی‌ربط استانی و مدیران عامل بانک‌ها برگزار می‌شد.

در آخرین جلسه این کارگروه هم که روز سه‌شنبه ۲۲اسفندماه برگزار شد مشکلات ۱۸ بنگاه اقتصادی و تولیدی مورد بررسی قرار گرفت که با احتساب این واحدها، مجموع واحدهای حمایت شده در سالی که گذشت به یک هزار و ۲۵۴واحد رسید.

در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ استاندار فارس بر ضرورت پیگیری و اجرای مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید تأکید کرد و گفت: در صورت اجرا نشدن تصمیمات اتخاذ شده در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید،صنعتگران می‌توانند مصوبه اجرا نشده را طی نامه‌ای به استانداری اعلام کنند.

در بیست و یکمین روز از فروردین سال ۱۴۰۳ نیز نخستین نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان فارس که به عنوان پانصد و هفتاد سومین کارگروه محسوب می‌شود برگزار شد.

در این جلسه موانع ۴۷ بنگاه اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت که ۴۳ مورد از آنها در کمیته تخصصی ذیل کارگروه و چهار دستورکار در کارگروه تسهیل استانی بررسی شد.

این مسائل در خصوص تأمین برق، مهلت جهت پرداخت بدهی، آزاد سازی مانده تسهیلات، پیگیری عدم فسخ زمین از سوی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس بود که در زمینه فعالیت شیر سویا، خدمات حمل و نقل، عصاره گیری منابع گیاهی و تولید قطعات پلاستیکی راهکارهای عملیاتی و اجرایی اتخاذ شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت در این نشست با تأکید بر تلاش برای تحقق شعارسال «جهش تولید با مشارکت مردم» گفت: این جلسات در استان فارس به طور منظم هر هفته برگزار و با توجه به تعداد زیاد موارد قابل رسیدگی تمهیداتی به منظور تسریع امور بنگاه‌های اقتصادی و واحدهای تولیدی اندیشیده و راهکارهای عملیاتی اتخاذ و درصورت نیاز به ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ملی جهت حل و فصل نهایی ارجاع داده می‌شود.

حمید رضا ایزدی افزود: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان تمام تلاش خود را می‌کند تا مشکلات واحدهای تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی نیمه فعال و راکد استان برطرف شود و تعاملات با آنان در حوزه‌های مختلف انجام گیرد.

وی اضافه کرد: نقاط قوت کارگروه تسهیل استان حل و فصل مشکلات واحدهای تولیدی، جلوگیری از تعطیلی این واحدها، کمک به تعیین تکلیف بخشی از معوقات بانکی و مطالبات دولتی و راه‌اندازی مجدد تعدادی از واحدهای تولیدی استان است.

متولیان اقتصادی فارس در حالی تمام تلاش خود را برای حمایت و پشتیبانی از واحدهای تولیدی به کار گرفته‌اند که طبق اعلام نماینده دولت در نهضت احیای واحدهای اقتصادی، در ۲ سال گذشته هشت هزار و ۱۱۴ واحد در حوزه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، خدماتی و معدنی احیا و ۱۹۱ هزار شغل جدید ایجاد شده است.

در طول این مدت میزان ۲۴۰ همت از سرمایه‌های مردم احیا شده که رونق تولید، بهبود شرایط اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری را به همراه داشته است.

Visits: 2