رشته‌های تحصیلات تکمیلی در حوزه علمیه خواهران دهدشت راه‌اندازی می‌شود
رشته‌های تحصیلات تکمیلی در حوزه علمیه خواهران دهدشت راه‌اندازی می‌شود

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به ظرفیت مدرسه علمیه خواهران دهدشت از راه‌اندازی تحصیلات تکمیلی درجهت توسعه دانش در این مرکز علمی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شباویز به نقل از خبرگزاری فارس، معصومه ظهیری امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه حضرت زینب(س) دهدشت هجمه دشمن علیه کشورهای اسلامی را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه کشورهای اسلامی بیش از هر زمانی مورد هجمه قرار دارند، اظهار داشت: همه تلاش دشمن بر این است با تمدن اسلامی مقابله کند.

معاون فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران کشور تصریح کرد: طلاب حوزه‌های علمیه موظفند شکاف فرهنگی جامعه را پر کنند.

*دشمن سنگر حوزه‌های علمیه را هدف گرفته است

ظهیری افزود: دشمن سنگر حوزه‌های علمیه و ابزار این سنگرنشینی یعنی عفاف و حجاب را نشانه گرفته است.

وی گفت: به رغم هجمه‌ها استقبال از مدارس علمیه خوب است و تاکنون قریب به یکصد هزار طلبه از مدارس علمیه فارغ‌التحصیل شده و در حال حاضر ۶۲ هزار طلبه در حال تحصیل است.

*۵۰۰ مدرسه علمیه خواهران در کشور فعال است

ظهیری افزود: این تعداد طلبه در ۵۰۰ مدرسه علمیه خواهران ۲۸ استان کشور مشغول به تحصیل هستند.

وی ساختار مرکز حوزه‌های علمیه را متناسب با بخش‌های پژوهش، آموزش و فرهنگی و تربیتی عنوان کرد.

این مسؤول گفت: مهمترین هدف از تأسیس مدارس و جذب طلاب رسالت عظیمی است که در دوران غیبت وجود دارد و آن تربیت راویان حدیث و تبلیغ و و پیام‌رسانی است.

ظهیری با بیان اینکه در عصر شبهات قرار داریم، ادامه داد: طلاب باید مجهز  به مهارت‌هایی باشند که هم بتوانند تعلیم دهند هم پاسخگویی سؤولات و مقابله با شبهات داشته باشند.

ظهیری با اشاره به زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی گفت: با توجه به اینکه زنان نیمی از پیکره جامعه هستند و در تربیت نیمی دیگر تاثیر دارند فرهنگ‌های غیر خودی در کانون خانواده‌ها نفوذ کرده و می‌طلبد طلاب و عناصر فرهنگی در دل خانواده‌ها بروند.

*۱۴۵ سمن در حوزه‌های علمیه تأسیس می‌شود

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران کشور از فعال بودن ۵۰۰ تشکل فرهنگی در حوزه‌های علمیه خواهران خبر داد و گفت:۷۰ سازمان مردم نهاد ثبت شده و ۱۴۵ سازمان مردم نهاد دیگر نیز تا پایان امسال اضافه می‌شوند.

وی با اشاره به پتانسیل مدرسه علمیه دهدشت تصریح کرد: این مرکز ظرفیت و استقبال خوب دارد هم اکنون ۲۸۰ طلبه جاری در اینجا تحصیل می‌کنند و ۱۵۰ دانش‌آموخته داشته است.

مدرس حوزه علمیه قم با بیان اینکه طلاب حوزه علمیه دهدشت در حال حاضر امکان تحصیل تا سطح دو را دارند، افزود: تحصیلات تکمیلی به زودی در مدرسه علمیه دهدشت راه‌اندازی خواهد شد تا زمینه تحصیل خواهران در سطح‌های بالا فراهم شود.

Visits: 7