رزمنده دیروز و راننده تاکسی و جانباز امروز که هنوز شور جبهه در سر دارد
رزمنده دیروز و راننده تاکسی و جانباز امروز که هنوز شور جبهه در سر دارد
استان کهگیلویه و بویراحمد شجاع دلان و از جان گذشته های بسیاری را با سن‌های مختلف به جبهه جنگ حق علیه باطل اعزام کرد.

به گزارش پایگاه خبری شباویز به نقل از خبرگزاری فارس، هر ساله از ۳۱ شهریور ماه به مدت یک هفته بمناسبت هفته دفاع مقدس با زنده نگه داشتن یاد و خاطره رشادت ها و ایثار رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس را گرامی می‌داریم.

در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ رژیم بعثی عراق با تصمیم و طرح قبلی و با هدف برانداختن نظام نوپای جمهوری اسلامی جنگی تمام عیار را علیه ایران اسلامی آغاز کرد.

جنگی نابرابر در شرایطی به ایران تحمیل شد که از جانب استکبار جهانی بویژه آمریکا تحت فشار شدیدی قرار داشت و در آن زمان رژیم بعث عراق به سرکردگی صدام با حمایت استکبار جهانی آمریکا و هم‌پیمانانش تمام توان خود را علیه ایران اسلامی به کار بردند.

ارتش بعث عراق که بر اساس محاسبات خود از وضعیت داخلی و خارجی ایران، فتح یک هفته‌ای تهران را در سر می‌پرورانید، در روزهای نخست تجاوز، بدون مانعی جدی در مرزها تا دروازه‌های اهواز و خرمشهر پیش تاخت. 

تحت چنین شرایطی امام خمینی (ره)‌ به خروش آمد و ندای ملکوتیش دل‌های شیفتگان انقلاب و نظام را متوجه دفاع از کیان جمهوری اسلامی کرد.

به طوری که نیروهای مردمی‌ بدون امکانات و تجهیزات و حتی آموزش‌های نظامی‌به جبهه‌ها رفته و به مقاومت پرداختند.

مردم غیرتمند ایران، در دفاعی مقدس از حق خود که دفاع از استقلال سرزمین و هویت دینی ـ ملی خود بود، دفاع کردند.

از ارزش هایی که رزمندگان اسلام در دفاع مقدس بدان متصف بودند، بی اعتنایی به دنیا و مظاهر فریبنده آن است.

رزمندگان اسلام در دوران نوجوانی و جوانی و اوان ظهور خواسته‌های بی شمار مادی، به همه لذت های دل فریب دنیا پشت پا زدند و حضور در جبهه و دفاع از میهن و نظام اسلامی را برتر دیدند.

در این میان پیر و جوان  زن و مرد دست به دست هم داده و از ایدان اسلامی در مقابل صدام و هم‌پیمانانشان جانانه دفاع کردند.

 استان کهگیلویه و بویراحمد نیز شجاع دلان و از جان گذشته های بسیاری را با سن‌های مختلف به جبهه جنگ حق علیه باطل اعزام کرد.

مردان کهگیلویه و بویراحمد به دفاع از میهن اسلامی شتافتند تا نشان دهند تا آخرین قطره خون خود پای انقلاب و اطاعت از ولی امر خود ایستاده اند.

رضا رضایی یکی از رزمندگانی بود که با وجود سن کم خود توانست افتخار حضور در جبهه را مانند ۳ برادر دیگر تجربه کند.

این رزمنده که در آن زمان با سن ۱۴ سالگی در جبهه مقابل دشمن بعث و مستکبران در کنار دیگر هم رزمانش ایستادگی و نبرد کرد اکنون از آن روزها می‌گوید.

این رزمنده خود را اینگونه معرفی می کند: رضا رضایی متولد سال ۱۳۴۸ هستم از طایفه جلیل و به اتفاق ۳ برادر دیگر خود افتخار حضور در جبهه های جنگ حق علیه باطل را داشتم.

وی بیان کرد: مادر و پدر ما مشوق من و ۳ برادر دیگر برای حضور در جبهه بودند، همین امر باعث دلگرمی بیشتر من و برادرانم برای ایستادگی در مقابل دشمن شده بود.

این رزمنده دفاع مقدس اظهار کرد: شناسنامه من را دو سال بزرگتر برایم گرفتند و در اولین اعزامم به جبهه ۱۴ سال سن داشتم و به دلیل سن کم مسئولان اعزام اجازه حضور در جبهه را به من نمی دادند من هم با ماشین های عبوری به پادگان شهید غلامپور اهواز رفتم و با هر ترفندی که بود قاطی دیگر نیروها شده و به آبادان و شلمچه اعزام گردیدم.

رضایی عنوان کرد: در آن زمان به هیچ چیز به جز دفاع از ایران اسلامی و لبیک گفتن به فرمان امام فکر نمیکردم.

وی گفت: من با سن کم به جبهه رفتم تا از ایران اسلامی در مقابل دشمنان دفاع کنم و هیچگاه از این تصمیم پشیمان نشده ام.

این رزمنده دفاع مقدس خاطرنشان کرد: در دو مرحله به جبهه اعزام شدم و در عملیات های کربلای ۴ و ۵ حضور پیدا کردم، در کل ۱۴ ماه را در جبهه های جنگ در کنار دیگر هم رزمانم به دفاع از ایران اسلامی پرداختم که ۶ ماه و ۸ روز آن قبل از قطعنامه و مابقی نیز بعد از قطعنامه بوده است.

وی گفت: با وجود مصدومیت و بستری در بیمارستان صحرایی و شیمیایی شدن دست از حضور در جبهه ها برنداشتم.

رضایی بیان کرد: در سال ۷۷ ازدواح کرده و در گچساران ساکن هستم که ما حصل این ازدواج ۳ فرزند (۲ پسر و ۱ دختر) است.

وی افزود: در سال ۱۳۸۳ برای جانبازی خود اولین اقدامات قانونی را انجام داده و در سال ۱۴۰۲ ۵ درصد جانبازی را تایید کرده اند.

او می‌گوید با وجود این مشکلات هیچ گاه از حضور در جبهه های جنگ پشیمان نشده ام و اگر باز نیاز باشد به جبهه خواهم رفت.

رضایی با اشاره به اینکه مجروحیت من از ناحیه سر و گردن، گوش و کمر است، اظهار کرد: بر اثر شیمیایی شدن در جبهه چشم من نیز آسیب دیده است.

این رزمنده دفاع مقدس خاطرنشان کرد: به جز ۲  ماه و نیم بیمه نفت هیچ گونه بیمه ای ندارم و امیدوار به بازگشت کار در نفت هستم، بیکار بودم و با وام کمیته امداد با مشقت فراوان توانستم یک تاکسی درون شهری خریده و برای امرار معاش خانواده ام بر روی آن کار کنم.

رضایی ادامه داد: با وجود اینکه از ناحیه چشم‌ نیز شیمیایی شده بودم امرار معاش بر روی تاکسی برایم کمی دشوار است.

وی با اشاره به اینکه مستاحر می باشد،گفت هر چند از مسئولین و بخصوص انتظار داریم مشکل مسکن ایثارگران را برطرف کنند اما با وجود این مشکلات هیچ گاه از حضور در جبهه های جنگ پشیمان نشده ام و اگر باز نیاز باشد به ندای رهبر خود لبیک گفته و در صف مقدم برای دفاع از ایران اسلامی تلاش خواهم کرد.

این رزمنده دفاع مقدس در نصیحت به جوانان گفت: نسل جوان ما هیج گاه دست از اطاعت قرآن و رهبر فرزانه انقلاب برندارند و محکم پای آرمان های انقلاب و خون شهدا ایستاده و اجازه ندهند تا دشمنان آنها را فریب دهند.

Visits: 3