دولت بیش از سه هزار میلیارد ریال به شهرداری های کهگیلویه و بویراحمد کمک کرد
دولت بیش از سه هزار میلیارد ریال به شهرداری های کهگیلویه و بویراحمد کمک کرد
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: دولت سال گذشته بیش از سه هزار میلیارد ریال اعتبار از محل عوارض آلایندگی و مالیات بر ارش افزوده به شهرداری های این استان کمک کرد.

به گزارش پایگاه خبری شباویز به نقل از ایرنا،علی محمد روستا روز یکشنبه اظهار داشت: از این میزان اعتبار ۲ هزار میلیارد ریال به شهرداری های سه شهر بزرگ این استان (یاسوج، گچساران و دهدشت) بوده است.

وی بیان کرد: اعتبار تخصیص یافته از محل مالیات و ارزش افزوده برای انجام خدمات عمرانی، بهبود مبلمان شهری، روستایی و جبران هزینه های قانونی شهرداری ها و دهیاری های استان به این مراکز پرداخت شده است.

روستا با اشاره به اینکه تنها شهرداری های گچساران، بهمئی، چرام و دهدشت از محل آلایندگی ها اعتبار دریافت می کنند افزود: پیگیری های لازم برای برخورداری دیگر شهرداری ها از این مزیت در حال انجام است.

وی اضافه کرد: با پیگیری های انجام شده بخش زیادی از این اعتبار برای پرداخت حقوق کارکنان شهرداری هزینه شده است.

روستا تصریح کرد: نیاز است سازمان بازرسی با نظارت بیشتر شهرداری ها را موظف به هزینه کرد درست اعتبارات آلایندگی در شهرهای گچساران، بهمئی، دهدشت و چرام کند.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: شهرداری های شهرهای بزرگ استان می توانند با تعریف طرح های عمرانی اعتبار بیشتری از این محل (آلایندگی و ارزش افزوده) دریافت کنند.

روستا اضافه کرد: درآمدهای مالیاتی در دولت سیزدهم افزایش چشمگیری داشته که این فرآیند شکوفایی ظرفیت های اقتصاد غیرنفتی را فراهم کرده و اتکا به اقتصاد نفتی را کاهش داده است.

وی ادامه کرد: پیشی گرفتن درآمدهای مالیاتی از درآمدهای نفتی علاوه بر ارتقاء خدمات رسانی بهتر یک دستاورد ارزشمند برای بهبود وضعیت اقتصادی نیز محسوب می شود.

کهگیلویه وبویراحمد دارای ۱۷ شهرداری و حدود ۵۵۰ دهیاری است و ۵۰ هزار مودی مالیاتی در این استان وجود دارد.

Visits: 1