حزب الله زیرساخت‌های غیرنظامی در شمال سرزمین‌های اشغالی را به تعطیلی کشانده است
حزب الله زیرساخت‌های غیرنظامی در شمال سرزمین‌های اشغالی را به تعطیلی کشانده است
یک مسئول شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی می گوید که در نتیجه حملات حزب الله هیچ کدام از زیرساخت‌های غیرنظامی در شهرک‌های تا مسافت چهار کیلومتری از مرز سرزمین‌های اشغالی با لبنان کار نمی‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری شباویز به نقل از خبرگزاری فارس، دیوید آزولای، رئیس شورای شهرک‌سازی شهرک صهیونیست نشین «المطله» (متولا) در شمال سرزمین‌های اشغالی (شهرکی واقع در بخش شرقی جنوب لبنان در مرز لبنان و فلسطین اشغالی) اعلام کرد که که هیچ کدام از زیرساخت‌های غیرنظامی در شهرک‌های صهیونیست‌نشینی که در مسافت تا چهار کیلومتری مرز  با لبنان واقع هستند به دلیل حملات بی وقفه حزب الله کار نمی‌کنند.

آزولای این سوال را از سر تعجب پرسیده است که چگونه زیرساخت‌های غیرنظامی در لبنان در  نزدیک خط مرزی، از جمله معدن سنگ واقع در ۷۰ متری شمال متولا، می‌تواند کار کند، در حالی که تمام زیرساخت‌های اسرائیل در فاصله چهار کیلومتری از مرز به دلیل وجود حزب الله عمل نمی‌کند؟

متولا شهرکی در شمال سرزمین‌های اشغالی نزدیک مرز لبنان است که دورترین منطقه مسکونی در شمال سرزمین‌های اشغالی محسوب می‌شود. این شهرک در طول جنگ لبنان در سال ۲۰۰۶ پس از آنکه ساکنان آن برای فرار از شلیک موشک حزب الله آن را ترک کردند، به طور موقت به شهر ارواح تبدیل شده بود و حالا نیز در نتیجه حملات حزب الله از ساکنان آن خالی شده است.

روزنامه عبری زبان معاریو هم با تاکید بر فلج شدن اقتصاد شمال سرزمین‌های اشغالی نوشت که حزب الله لبنان در بیرون کردن شهرک‌نشینان صهیونیست از شمال اسرائیل موفق بوده و در حال حاضر ارتش اسرائیل با سه یگان از نیروهای خود در مرزهای شمالی با حزب الله لبنان درگیر است، زیرا شهرک‌ها و پایگاه‌های اسرائیل از حملات حزب الله در امان نیست.

به گفته رسانه‌های رژیم صهیوینستی مسئولین این رژیم جمعه گذشته چند شهرک صهیونیست‌نشین دیگر را هم از ساکنان آن تخلیه کردند در حالی که از سال ۱۹۴۸ در هیچ درگیری این شهرک‌ها تخلیه نشده بود.

این رسانه‌ها همچنین از نگرانی فزاینده شهرک‌نشینان صهیوینست برای بازگشت به خانه‌هایشان در شمال فلسطین اشغالی می‌گویند و اینکه کابینه نتانیاهو هیچ اهمیتی به حال و روز آنها نمی‌دهد.

رسانه‌های صهیونیستی شهرک‌های صهیونیست‌نشین در شمال سرزمین‌های اشغالی را منطقه اشباح می‌خوانند و می‌گویند سایه حزب الله در حیاط خانه‌های آنجا افکنده شده است.

مقاومت اسلامی در لبنان از زمان آغاز تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه مواضع رژیم اشغالگر را در طول مرزهای لبنان با فلسطین اشغالی هدف قرار داده که در نتیجه آن بیش از ۶۰ هزار صهیونیست از آنجا کوچ کردند.

Visits: 2