حدود ۴۲۰ میلیارد ریال زکات در کهگیلویه و بویراحمد جمع آوری شد
حدود ۴۲۰ میلیارد ریال زکات در کهگیلویه و بویراحمد جمع آوری شد
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از برنامه‌های کمیته امداد جمع آوری زکات مردمی است که از سال‌های گذشته برعهده این نهاد گذاشته شده و امسال ۴۲۹ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال زکات در استان جمع‌آوری‌ شده است.

به گزارش پایگاه خبری شباویز به نقل از ایرنا،قباد مبشری روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار کرد: تعهد زکات کمیته امدادکهگیلویه و بویراحمد در سال جاری ۲۴۸ میلیارد و ۹۹۰ میلیون ریال بود.

وی افزود: امسال با بهره گیری از همه ظرفیتها، تعامل با ائمه جمعه و مبلغان زکات، ۴۲ میلیارد و ۹۲۵ میلیون تومان، زکات در استان جمع آوری شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: میزان زکات جمع آوری شده در استان نسبت به تعهد این نهاد در سال جاری تقریبا دو برابر است.

مبشری بیان کرد: از میزان زکات جمع آوری شده در استان بخش زیادی از آن در زمینه‌های حمایتی و کمک به نیازمندان از جمله امور معیشتی، مسکن، درمان و تحصیل نیازمندان و درصدی نیز در زمینه امورات عام‌المنفعه و اقداماتی مانند مساجد و حسینیه‌ها هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه زکات موضوع بسیار مهمی است و می‌تواند در این شرایط اقتصادی کمک‌کننده به نیازمندان باشد، گفت: امیدواریم که با تبلیغات مناسب و استفاده از ظرفیت ائمه جمعه و جماعات و مبلغان و عاملان افتخاری زکات بتوانیم در سال آینده نیز در زمینه جمع‌آوری زکات اقدامات ارزشمندی انجام دهیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد در خصوص زکات فطریه، اضافه کرد: ۳۴۷ پایگاه کمیته امداد، مراکز نیکوکاری و سایر خیریه‌ها در ماه مبارک رمضان امسال فطریه و کفارات مردم مؤمن استان را جمع آوری می‌کنند.

وی ارسال پاکات فطریه به تفکیک عام، سادات، کفاره عمد و غیرعمد و همچنین استفاده از کد #۵*۰۷۴*۸۸۷۷* را از دیگر راه‌های جمع آوری زکات فطریه و کفارات عنوان کرد.

مبشری تاکید کرد: افزایش دارایی افراد نتیجه شرایط و علل مختلف است که بر اساس اعتقادات دینی، بدون اراده و خواست الهی، کسب آن ممکن نخواهد بود و پرداخت زکات به تعادل اقتصادی و تقویت امنیت روانی، اجتماعی جامعه کمک کند.

حدود ۱۵.۵ درصد جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد تحت پوشش این نهاد حمایتی هستند.

Visits: 2