تقویت گردشگری عشایری با انعقاد تفاهم نامه بین ۲ استان زاگرس نشین
تقویت گردشگری عشایری با انعقاد تفاهم نامه بین ۲ استان زاگرس نشین
امروز چهارشنبه بیست و پنجم بهمن تفاهم نامه توسعه همکاری های حوزه گردشگری میان ۲ استان زاگرس نشین کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری منعقد شد.

به گزارش پایگاه خبری شباویز به نقل از ایرنا،معاون‌ اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه انعقاد این تفاهم نامه گفت:این سند به منظور توسعه گردشگری با استان چهارمحال و بختیاری در هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران منعقد شده است.

فرشید کرمی اظهار کرد: ظرفیت‌های گردشگری عشایری استان های کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری بهترین مقصد برای گردشگران خارجی است.

معاون گردشگری کهگیلویه و بویراحمد همجواری با استان چهارمحال و بختیاری را یکی مزیت‌های خوب برای تبادل گردشگر و توسعه گردشگری عنوان کرد و افزود: زیرساخت‌های گردشگری در استان برای برگزاری جشنواره مشترک در حوزه گردشگری عشایری در کهگیلویه و بویراحمد فراهم است.

کرمی افزود: با اقدامات کارشناسی مسیر جدید گردشگری کهگیلویه و بویراحمد به سمت استان چهارمحال و بختیاری در آینده نزدیک طراحی می‌شود.

او ادامه داد: معرفی ظرفیت‌های گردشگری و استفاده از تجربیات استان‌های دیگر از مزیت‌های خوب هفدهمین نمایشگاه بین المللی تهران است.

چهارمحال و بختیاری دارای بیش از ۸۰۰ جاذبه گردشگری شامل ۱۰۸ جاذبه طبیعی، ۶۷۴ جاذبه فرهنگی و تاریخی، هشت اثر دست‌ساز، ۱۲ روستای هدف گردشگری ملی، ۱۵ منطقه نمونه گردشگری مصوب دولت است.

این استان همچنین ۷۲۷ اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی دارد که شامل ۶۲۸ اثر غیرمنقول، پنج اثر منقول، ۷۸ اثر ناملموس و ۱۷ اثر طبیعی است که هر یک از این آثار جاذبه‌ای دیدنی برای دوستداران تاریخ و طبیعت‌گردی است.

استان چهارفصل کهگیلویه و بویراحمد نیز که با داشتن ۲۵۰ تفرجگاه طبیعی، ۳۰۰ بقعه متبرکه، افزون بر ۷۹۰ اثر تاریخی که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است در کنار جاذبه های مردم شناسی چون پوشش ها و گویش های محلی و آواها و نواهای محلی یکی از مقاصد گردشگری جنوب کشور و دومین ظرفیت اقتصادی تبدیل کرده است.

جاذبه های هزار رنگی مانند بارگاه نورانی بی بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع)، نقاط تاریخی چون پل پریم، نقش برجسته‌های تنگ سولک، سواحل زیبای سد کوثر، رود رونه و آبشار کیوان از مناطق گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد است که می توان با ایجاد دهکده های گردشگری به درآمدزایی های بهتر برای آن اقدام کرد.

براساس آمار موجود این استان سالانه پذیرای بیش از سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر گردشگر است که تعدادی از آنها جهانگردان کشورهای خارجی هستند.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار کیلومتر مربع وسعت بین استان‌های فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و خوزستان واقع شده است.

Visits: 2