تأکید اردن و قطر بر اقدام شورای امنیت برای توقف جنگ در غزه
تأکید اردن و قطر بر اقدام شورای امنیت برای توقف جنگ در غزه
وزیر خارجه اردن امروز شنبه در سفری به دوحه با همتای قطری خود دیدار و تحولات غزه را بررسی کرد.

به گزارش پایگاه خبری شباویز به نقل از خبرگزاری فارس، وزارت خارجه اردن اعلام کرد که «أیمن الصفدی» وزیر خارجه این کشور امروز شنبه با «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست‌وزیر و همتای قطری خود دیدار و درباره اوضاع غزه گفت‌وگو کرد. 

دو طرف در این دیدار راهکارهای توقف فوری تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه غزه و واردات کمک‌های انساندوستانه به این منطقه را بررسی کردند. 

بنابر گزارش شبکه الجزیره، الصفدی درباره پیآمدهای فاجعه‌بار تداوم محرومیت فلسطینیان از حقوق خود از جمله دستیابی به غذا، آب و دارو و فروپاشی زیرساخت‌های غزه هشدار داد. 

وزرای خارجه اردن و قطر همچنین بر ضرورت اتخاذ قطعنامه‌ای الزام‌آور در شورای امنیت سازمان ملل در خصوص برقراری آتش‌بس در غزه تأکید کردند. 

طبق آخرین آمار وزارت بهداشت غزه، شمار قربانیان تجاوزات رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر تا امروز، به ۲۰۰۵۷ شهید و ۵۳۳۲۰ مجروح رسیده است.

به نوشته وبگاه اردنی «عمون»، وزرای خارجه اردن و قطر درباره هر گونه طرحی در خصوص جداسازی غزه از کرانه باختری و قدس از منظر امنیتی هشدار داده و تأکید کردند که بدون پایان یافتن اشغالگری اسرائیل و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی در مرزهای چهارم ژوئن ۱۹۶۷ ، هیچ امنیت و ثباتی در کل منطقه برقرار نخواهد شد. 

وزرای خارجه اردن و قطر همچنین درباره طرح‌های افراطی کابینه رژیم صهیونیستی مبنی بر اشغال مجدد بخش‌های زیادی از غزه و ملتهب کردن اوضاع کرانه باختری و قدس شرقی و نیز گشودن جبهه جنگ با لبنان با هدف طولانی کردن مدت بقای کابینه، هشدار دادند. 

Visits: 2