بقعه امام زاده محمود طیار علیه السلام میزبان طرح نوروزی آرامش بهاری
بقعه امام زاده محمود طیار علیه السلام میزبان طرح نوروزی آرامش بهاری
حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت طرح نوروزی آرامش بهاری در طول ایام نوروز در بقعه متبرکه امامزاده محمود طیار علیه السلام برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری شباویز، حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت طرح نوروزی آرامش بهاری با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در طول ایام نوروز از بیست و هشت اسفندماه لغایت سیزدهم فروردین ماه در بقعه متبرکه امامزاده محمود طیار علیه السلام برگزار می شود.

حجت‌الاسلام نصیرالاسلامی گفت: بقعه متبرکه امام زاده نجم الدین علیه السلام معروف به امام زاده محمود طیار علیه السلام در غربی ترین نقطه ی استان کهگیلویه و بویراحمد در فاصله ی ۹۱ کیلومتری از مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد و در فاصله ی ۸۱ کیلو متری از شهر سی سخت در غرب روستای درب کلات از توابع دهستان سادات محمودی شهرستان دنا واقع شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این زمرد سبز در دامنه ی کوه شورم ، بسان جواهری درخشان در دل جنگل های بلوط از شمال به قبرستان قدیمی و جدید روستا و از جنوب به کوه مینک و منطقه شولیز از غرب به کوه شورم و چشمه ی بیخ بی (بیخ بید ) ، از شرق به روستای درب کلات، محدود می شود.

نصیرالاسلامی گفت: بنای امام زاده محمود طیار(ع) مکعب مستطیل و با مصالح سیمان ، آهن، گچ و آجر و سنگ ساخته است . نمای جلو (شمالی ) بقعه از آجر می باشد و دو مناره رفیع طلایی در این سمت ، جلوه ی خاصی به بقعه متبرکه این امام زاده واجب التعظیم بخشیده است . مناره ها در قسمت پایینی با کاشی نما کاری شده و از بام ساختمان به شکل فلز زرین به این مکان معنوی ، زینت داده است.

عباس نصیرالاسلامی گفت: گنبدی بزرگ بر بالای ضریح و برفراز ساختمان ، ساخته و نصب شده است . سطح بیرونی گنبد با ایزوگام پوشیده شده و نقره ای رنگ است . در سطح داخلی گنبد تعداد ۱۲ نیمدری (پنجره کوچک) دور تا دور گنبد ، نور را به ضریح می تاباند . تعداد پنج عرقچین بر فراز این بنا ، در اطراف گنبد ، طراحی و ساخت شده است.

Visits: 29