بازدید حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی از اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری در بقعه متبرکه امامزاده شاه عسکر (ع) شهرستان دنا
بازدید حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی از اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری در بقعه متبرکه امامزاده شاه عسکر (ع) شهرستان دنا
حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد از اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری در بقاع متبرکه امامزادگان ابراهیم و میر اسحاق محمد علیه السلام روستای کریک شهرستان دنا مشهور به شاه عسکر علیه السلام بازدید بعمل آورد.

به گزارش پایگاه خبری شباویز، حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد به همراه حجت‌الاسلام قاسم مومنی شاد معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد و طهمورث نصرتی مسئول دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان دنا از اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری در بقاع متبرکه امامزادگان ابراهیم و میر اسحاق محمد علیه السلام روستای کریک شهرستان دنا مشهور به شاه عسکر علیه السلام بازدید بعمل آورد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بقاع متبرکه امامزادگان ابراهیم و میراسحاق محمد علیه السلام (مشهور به شاه عسکر علیه السلام) متصل به هم بر روی تپه‌ای طبیعی در ضلع شمال غربی روستای کریک از توابع بخش مرکزی شهرستان دنا در فاصله ۲۴ کیلومتری شهر یاسوج و ۱۵ کیلومتری شهر سی‌سخت شهرستان دنا واقع شده است.

حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی با تاکید بر اینکه طرح های مختلف فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه از جمله طرح نوروزی آرامش بهاری و طرح ضیافت الهی در طول سال در این بقاع متبرکه برگزار می شود ،گفت : از تلاش ها و زحمات مسئول دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان دنا، هیأت امنا و خادم بقعه متبرکه تقدیر و تشکر بعمل می آورم.

حجت‌الاسلام نصیرالاسلامی با بیان اینکه طرح نوروزی آرامش بهاری و طرح ضیافت الهی امسال با توجه به تقارن نوروز و ماه مبارک رمضان به‌صورت مشترک برگزار می‌شود، افزود: این طرح مشترک از ۲۵ اسفند ماه سال ۱۴۰۱ آغاز شده و تا دوم اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.

عباس نصیرالاسلامی در زمینه ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف گفت: جهت‌دهی موقوفات باید به سمت حل مشکلات جامعه و مردم باشد و بر این اساس فراهم نبودن اشتغال و ازدواج جوانان مهم‌ترین مشکل فعلی جامعه است که خود زمینه‌ساز بسیاری از معضلات دیگر است.

علم و فناوری، پزشکی، دستگیری از مستمندان و نیازمندان، دانش آموزان بی بضاعت، درمان بیماران صعب العلاج، بهداشت و درمان از موضوعاتی هستند که در وقف کمتر مورد توجه قرار گرفته و باید جزو اولویت‌ها باشند چرا که از جمله موانع و مشکلاتی هستند که با سنت نیکوی وقف به عنوان صدقه جاریه می‌توان از سر راه برداشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، بقاع متبرکه و امامزادگان باید به قطب فرهنگی جامعه تبدیل و جای مناسبی برای فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و قرآنی در سطح جامعه شوند.

Visits: 0