بازدید از جاذبه‌های گردشگری کهگیلویه وبویراحمد از ۲۲۶ هزار نفر گذشت
بازدید از جاذبه‌های گردشگری کهگیلویه وبویراحمد از ۲۲۶ هزار نفر گذشت
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:۲۲۶هزار و ۱۶۱ نفر از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا هشتم فروردین امسال از جاذبه های گردشگری استان بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری شباویز به نقل از ایرنا،سعید طالبی‌پور روز پنجشنبه اظهار کرد: در این مدت ۸۸هزار و ۱۷۶نفر در مراکز اقامتی رسمی کهگیلویه و بویراحمد مانند هتل ها،مدارس و اقامتگاه های بومگردی اسکان داده شده‌اند.

وی بیان کرد:در روز هشتم فروردین ماه امسال ۱۳هزار و ۱۱۴ نفر از جاذبه های گردشگری استان بازدید کردند که از این تعداد هشت هزار و ۱۷۰ نفر در مراکز اقامتی رسمی استان اسکان داده شده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: باغ چشمه بلقیس چرام، گردنه شلال دان در باشت، شهر تاریخی دهدشت و تفرجگاه های دیل و گناوه با بیشترین استقبال گردشگران مواجه شدند.

طالبی پور خاطرنشان کرد:۲هزار و ۵۰۰ تخت در مناطق مختلف استان آماده پذیرش مسافران نوروزی هستند.

دبیر ستاد خدمات سفر کهگیلویه و بویراحمد افزود: آمادگی اکیپ‌های هلال‌احمر، سامان‌دهی مراکز اقامتی، بازدید و آماده‌سازی و بهسازی مجتمع‌های خدمات رفاهی ،نمازخانه‌ها و مساجد بین‌راهی از برنامه‌های مهم این ستاد در استان بوده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد خاطرشان کرد: هشت نمایشگاه با ۷۰غرفه صنایع‌دستی در ورودی شهرهای مختلف استان دایر شده تا مسافران ضمن آشنایی با دست ساخته های سنتی مردم استان در صورت نیاز برای سوغات از محصولات آنان خریداری کنند.

سعید طالبی پور با اشاره به اینکه این نمایشگاه ها تا پایان تعطیلات نوروزی دایر خواهد بود تصریح کرد: دست بافته های داری، البسه محلی،ظروف چوبی و سفال، تولیدات ساخته شده از چرم و غذاهای محلی از جمله محصولاتی است که در این نمایشگاه عرضه شده است.

او بیان کرد: نمایش آداب و رسوم سنتی مردم کهگیلویه و بویراحمد نیز در کنار این نمایشگاه های صنایع دستی استان برای گردشگران نوروزی به نمایش گذاشته می شود.

استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ۲۸۰ تفرجگاه طبیعی، ۳۰۰ بقعه متبرکه، افزون بر ۷۷۰ اثر تاریخی که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده در کنار جاذبه های مردم شناسی چون پوشش ها و گویش های محلی و آواها و نواهای محلی یکی از مقاصد گردشگری جنوب کشور محسوب می شود.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار کیلومتر مربع وسعت بین استان‌های فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و خوزستان واقع شده است.

Visits: 2