انتقاد شدید مسئول بسیج کشاورزی و منابع طبیعی چرام از تعاونی عشایر این شهرستان
انتقاد شدید مسئول بسیج کشاورزی و منابع طبیعی چرام از تعاونی عشایر این شهرستان

مسئول کانون بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی چرام انتقاد شدید از تعاونی عشایر این شهرستان کرد.

نسخه اصلییکشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۹ – ۰۰:۳۱

استانها / کهگیلویه و بویراحمد

۱۶:۱۴ ۱۳۹۹-۶-۱۰

انتقاد شدید مسئول بسیج کشاورزی و منابع طبیعی چرام از تعاونی عشایر این شهرستان

به گزارش پایگاه خبری شباویز به نقل از خبرگزاری فارس از چرام،جلال محمدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فلسفه وجودی تعاونی های عشایر و با بیان اینکه امروز مدیر عامل تعاونی عشایری کوه نور با بنده تماس گرفته اند که آیا از فلسفه تعاونی های عشایری چیزی می دانید؟ اظهار کرد: در جواب باید بگویم؛ عشایر زاده بوده و هستم و اجداد من هنوز به شغل دامپروری و عشایری مشغول هستند و در آن هلدینگ به باد رفته کوه نور سهام دارم.

مسئول بسیج کشاورزی و منابع طبیعی، عنوان داشت: اینجانب مسئول بسیج کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان می باشم و بر خود لازم می دانم هر مطلبی را که مردم عشایری و کشاورزی انتقال دادند پیگیری کنم، بعد از ۴۰ سال گاو تعاونی شما زایش کرده و نتیجه آن شده تعاونی کوه ساورز که نه سهامی به آن اختصاص داده اید و دست خالی بدون دریافت سهام مردم روانه شهرستان چرام شده است.

وی افزود: من از شما سوال دارم چرا وقتی هلدینگ کوه نور شما سودی برای مردم نداشته است،دوباره کوه ساورز راه اندازی شده، قبل از اینکه سهام عشایر چرام  در کوه نور حساب شود.

محمدی، ابراز کرد: آیا سهم عشایر چرام از تعاونی کوه نور همان سرمایه اولیه ای است که از اول انقلاب مردم واریز کرده اند؟ پس سهم شهرستان چرام از سوله های واگذارشده دولتی به قیمت ناچیز کجا هست؟ پس سهم عشایر چرام از کارخانه میلیاردی خوراک دام یاسوج چقدر است؟.

وی ادامه داد: پس سهم شهرستان چرام از سیلندرپرکنی چرام چقدر هست؟سهم شهرستان چرام از سود فروش نهاده های دامی چقدر است؟ شما که  ادعا کردید این سیلندر پر کنی دولتی است پس سهم شهرستان چرام از ماشین آلات تعاونی کوه نور چقدر است؟.

وی با بیان اینکه سهم شهرستان چرام از وام های کلان ۴ درصدی که با آن جو خرید می کردید در حالی که باید مدت دار  به عشایر می دادید ولی نقد حساب کردید سود این جوها و نهاده ها کجا رفت؟ اظهار کرد: اگر این تعاونی سودی نداشته است چرا به اندازه یک تیم فوتبال دقیق یازده نفر در آن مشغول هستند،کار این ۱۱ نفر چه می باشد که از حق عشایر شهرستان باید حقوق دریافت کنند.

محمدی،خاطرنشان کرد: اداره امور عشایر کهگیلویه ،بهمئی و چرام با این همه کار با سه نفر می چرخد  ولی شما که هیچ سودی برای مردم نداشته اید باید  یک تیم فوتبال باشید، اگر این تعاونی خصوصی بوده چرا ماشین های پلاک قرمز دولتی برای تعاونی شما بار جا به جا می کنند و شما هزینه حمل نقل ماشین های دولتی را هم روی آرد حساب کردی و به مردم داده اید؟

Visits: 40