امام جمعه بهمئی: هدف اصلی سران فتنه خیمه ولایت بود
امام جمعه بهمئی: هدف اصلی سران فتنه خیمه ولایت بود
امام جمعه بهمئی گفت: در فتنه 88 هدف اصلی سران فتنه خیمه ولایت بود

به گزارش پایگاه خبری شباویز به نقل از خبرگزاری فارس، گرامیداشت یوم الله ۹ دی در روز بصیرت و میثاق امت با ولایت با حضور جمعی از مسئولان شهرستانی و اقشار مختلف مردم در مسجد صاحب الزمان (عج) دهدشت برگزار شد.

حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی _ امام جمعه بهمئی _ در این مراسم یکی از دلایل وقوع فتنه ۸۸ را عدم توجه به فرامین، تدابیر و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب عنوان کرد، و گفت: این جامعه با این همه راهنما اما دچار انحراف شد.

وی خاطرنشان کرد: هرگاه حرمت حجت خدا و گفتمان او مورد بی توجهی قرار گرفت بلا و گرفتاری برای جامعه ایجاد می‌شود. 

 صلواتی نفاق و دورویی در برابر رهبر معظم انقلاب را دومین عامل وقوع این فتنه دانست و افزود: در تدابیر قرآن جریان نفاق همان جریان نفوذ است. 

وی خطرناک ترین نوع نفاق را از نوع اعتقادی خواند و گفت: در ظاهر خود را پیرو پیامبر اسلام (ص) و خط امام و رهبری اعلام می‌کنند اما در باطن هیچ اعتقادی ندارند و نفاق اعتقادی تبدیل به نفاق سیاسی می‌شود.

حجت‌الاسلام صلواتی با بیان اینکه در زمان پیامبر (ص) و امام راحل (ره) از این نوع نفاق خبری نبود، گفت: اما این نوع فتنه سخت در سال ۸۸ در زمان نائب امام زمان(عج) اتفاق افتاد.

وی عمده ویژگی سران فتنه را ولایت ستیزی خواند و گفت: هدف اصلی سران فتنه زدن، خیمه ولایت بود. 

امام جمعه بهمئی شعار فتنه گران در سال۸۸ را عوام فریبی خواند وبیان کرد: سران فتنه از سران با سابقه انقلاب بودند. 

صلواتی از پیمان شکنی به عنوان سومین عامل وقوع فتنه ها نام برد و افزود: در فتنه ۸۸ آقایان سران فتنه عهد خود را با امام و ولایت شکستند. 

وی مهم ترین خطری که نظام توحیدی ما را تهدید می‌کند را تغییر محاسبات و دگرگونی خواص نسبت به مبانی، معیارها و شاخص های آیین الهی و حکومت دینی و رهبری آنان عنوان کرد.

حجت‌الاسلام صلواتی ۹ دی را روز حماسه ای ماندگار، سرنوشت ساز، نمایش معجزه الهی و قدرت فکری ملت ایران عنوان کرد و افزود: روز انهدام میدانی سنگین ترین فتنه تاریخ انقلاب اسلامی است.

وی در ادامه تصریح کرد: ۹ دی روز تجلی وحدت ملت ایران حول محور ولایت و نماد ولایت مداری بصیرت دشمن شناسی عمل به هنگام است.

حجت‌الاسلام صلواتی با بیان اینکه به برکت ۹ دی بسیاری معارف انقلاب اسلامی بازخوانی شد، گفت: همه باید در این روز قدردان و شاکر نعمت عظیم و بی بدیل ولایت باشیم.

Visits: 4