احتمال بارش‌های رگباری، رعد و برق و وزش باد شدید در کهگیلویه و بویراحمد
احتمال بارش‌های رگباری، رعد و برق و وزش باد شدید در کهگیلویه و بویراحمد
اداره پیش‌بینی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد با صدور هشدار سطح زرد، از احتمال بارش‌های رگباری، رعد و برق و وزش باد شدید در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شباویز به نقل از ایرنا،بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد این سامانه بارشی از بعدازظهر روز چهارشنبه ۲۲ فروردین ماه آغاز و تا صبح روز پنجشنبه ۲۳ فروردین ماه ۱۴۰۳ در همه مناطق استان به ویژه مناطق نوار شمالی و مرکزی استان بویژه یاسوج، کهگیلویه، لنده، مارگون، بهمئی و دنا ادامه خواهد داشت.

ولی بهره مند؛ رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد در این باره گفت: در پی این سامانه شاهد رگبار باران، رعد و برق، تگرگ در مناطق مستعد و وزش باد نسبتا شدید خواهیم بود.

وی جاری شدن روان آب، طغیان رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، ریزش سنگ در نواحی کوهستانی و خسارت به محصولات کشاورزی را از مخاطرات این سامانه پیش‌بینی شده عنوان کرد.

این کارشناس هواشناسی استان به مردم توصیه کرد: در پی این سامانه بارشی، از رودخانه‌ها و مسیل‌ها فاصله گرفته و از استقرار در مناطق مرتفع خودداری کنند. همچنین پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از ورای دام و تردد نکردن عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع و تنظیم آب ورودی استخرهای پرورش ماهی نیز توصیه می‌شود.

Visits: 5