آتش‌بس موقت در غزه، از فردا جمعه آغاز می‌شود
آتش‌بس موقت در غزه، از فردا جمعه آغاز می‌شود
سخنگوی وزارت خارجه قطر امروز پنجشنبه خبر داد که آتش‌بس موقت در نوار غزه، فردا جمعه اجرایی شده و نخستین گروه از اسرا، مبادله خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری شباویز به نقل از خبرگزاری فارس، «ماجد بن محمد الانصاری» سخنگوی وزارت خارجه قطر امروز پنجشنبه خبر داد که آتش‌بس موقت در نوار غزه، از ساعت هفت صبح فردا به وقت محلی آغاز خواهد شد.

الانصاری با اشاره به اینکه نخستین گروه از اسرا ساعت ۱۶ همان روز، تبادل خواهند شد، ابراز امیدواری کرد که این آتش‌بس به آتش‌بس دائمی تبدیل شود.

شبکه خبری المیادین به نقل از این مقام قطری گزارش داد که تماسها با همه طرفها و واسطه‌ها به پایان رسیده است و لیست کسانی که آزاد خواهند شد، تحویل داده شده است.

صبح چهارشنبه، بعد از گذشت ۴۷ روز از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط جنبش مقاومت اسلامی «حماس» علیه رژیم صهیونیستی و شکست میدانی ارتش اشغالگران در حمله زمینی به نوار غزه، کابینه رژیم موقت به پذیرش توافق آتش‌بس با میانجی‌گری‌های دولت قطر و مصر متوسل شد.

رسانه‌های فلسطینی بامداد امروز از حملات ددمنشانه و مکرر جنگنده‌ها و توپخانه‌های ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه خبر دادند و گفتند که توپخانه صهیونیست‌ها شرق خان‌یونس را دیوانه‌دار گلوله‌باران می‌کند.

در پی حمله هوایی اشغالگران به مناطق مسکونی در محله شیخ‌رضوان در شهر غزه، ده‌ها فلسطینی شهید و مجروح شدند. جنگنده‌های صهیونیستی همچنین حملات شدیدی را به اطراف شرکت برق در شمال اردوگاه «النصیرات» واقع در مرکز نوار غزه انجام دادند.

«تساحی هانگبی» مشاور امنیت داخلی رژیم موقت صهیونیستی هم بامداد پنجشنبه از به تعویق افتادن اجرای توافق با حماس به مدت ۲۴ ساعت خبر داد.

 هانگبی در این‌باره گفت: «مذاکرات برای آزادی اسیران ما در حال پیشرفت است و همیشه ادامه دارد. شروع آزاد شدن‌ [اسرا] طبق توافق اولیه بین طرفین، و نه قبل از جمعه آغاز خواهد شد».

Visits: 2