عمل به قرآن سرلوحه کارها و فعالیت ها باشد/تفسیر قرآن مدنظر قرار گیرد
عمل به قرآن سرلوحه کارها و فعالیت ها باشد/تفسیر قرآن مدنظر قرار گیرد

کیانی اصل ضمن تاکید بر اینکه باید عمل به قرآن سرلوحه کارها و فعالیت ها باشد و فقط جزء خوانی صرف مدنظر قرار نگیرد، گفت: اگر گاهی اوقات یک آیه از قرآن را یاد گرفته و طبق آن عمل و مسیر زندگی را مطابق با آن ترسیم کنیم، ارزشمند است.

به گزارش پایگاه خبری شباویز به نقل از خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام مهدی کیانی اصل در محفل جزءخوانی قرآن کریم و آئین تجلیل از فعالان فرهنگی و قرآنی شهر سوق ضمن تبریک ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: برکت این ماه نه بخاطر روزه است، بلکه به دلیل نزول قرآن است.

امام جمعه شهر سوق ماه رمضان را ماه بهار قرآن دانست و گفت: قرآن کتابی است که راه سعادت و خوشبختی را به انسان ها نشان می دهد.

وی ادامه داد: اگر انسانی با قرآن نشست و برخاست داشته باشد، به هدایت او افزوده می شود و باید در این ماه مبارک انس خود را با این کلام الهی بیشتر کنیم.

کیانی اصل قرآن را مانند دریا دانست و با بیان اینکه هرکسی می تواند از آن بهره کافی را ببرد، اضافه کرد: بعضی از تماشای دریا لذت می برند، بعضی در آن شنا و بعضی ها در اعماق دریا غواصی می کنند تا پی به اعماق دریا ببرند، بعضی ها از قرآن هم می توانند به این شیوه استفاده کنند.

امام جمعه شهر سوق یادآور شد: بعضی ها دستی به قرآن می کشند، برخی سوره ای از قرآن می خوانند، برخی قرآن می خوانند و به معانی آن نیز توجه داشته و در آن تدبر می کنند ولی مفسرین قرآنی نیز کار غواصی را انجام می دهند و در دل قرآن اعماق آن را به ما نشان می دهند.

وی ضمن تاکید بر اینکه هرکس می تواند به اندازه وسع و توان خود از قرآن استفاده و لذت ببرد، عنوان کرد: ما باید هر اندازه می توانیم از قرآن و دستورات آن بهره ببریم.

کیانی اصل با اذعان به اینکه قرآن روز قیامت از انسان هایی که در زمینه قرآن و بهره گیری از معارف آن کم کاری کردند شکایت می کند، خاطرنشان کرد: باید قرآن بخوانیم و به آن عمل کنیم و علاوه بر اینکه خود قرآن می خوانیم، آن را به دیگران بیاموزیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهر سوق با اشاره به اینکه باید دلهای خود را با قرآن مانوس کنیم، ابراز داشت: در این ماه مبارک مجالس جزء خوانی در همه شهرها در حال برگزاری است، اما ضرورت دارد در آیات این کلام الهی نیز تدبر داشته باشیم.

وی ضمن تاکید بر اینکه باید عمل به قرآن سرلوحه کارها و فعالیت ها باشد و فقط جزء خوانی صرف مدنظر قرار نگیرد، اضافه کرد: تفسیر قرآن ارزشمند است، گاهی اوقات یک آیه از قرآن را یاد بگیریم و طبق آن عمل کنیم و مسیر زندگی را مطابق با آن ترسیم کنیم، ارزشمند است.

کیانی اصل با اشاره به اینکه سال گذشته برنامه های قرآنی خوبی در شهر سوق برگزار شد، گفت: قاریان قرآنی این شهر در طول سال در برنامه های ملی و مذهبی فعالیت دارند و نیازمند حمایت مسئولان هستند.

امام جمعه شهر سوق از برگزاری آئین جزء خوانی قرآن کریم به مناسبت ماه رمضان در مساجد و منازل شهر سوق سخن به میان آورد و اضافه کرد: این مجالس و محافل قرآنی همیشه وجود داشته و باید تلاش کرد تا قرآن از مهجوریت خارج و فرهنگ قرآنی در جامعه نهادینه شود.

Visits: 2