زندگی نامه رعنا آزادی ور/حاشیه ی ازدواج با مهدی پاکدل
زندگی نامه رعنا آزادی ور/حاشیه ی ازدواج با مهدی پاکدل
رعنا آزادی ور متولد ۱۷ فروردین ۱۳۶۲ در تهران ، بازیگر سینما و تلویزیون است، دوره دیده بازیگری از موسسه کارنامه می باشد که در ۲۰ سالگی با فیلم «مارمولک» شروع کرد و بعدها در فیلم «محمد رسول الله» و سریال «زخم کاری» درخشید

به گزارش پایگاه خبری شباویز،رعنا آزادی ور بازیگر زن سینما و تلویزیون ایران متولد ۱۷ فروردین ۱۳۶۲ و زاده تهران است، این هنرمند تحصیلات دانشگاهی در زمینه بازیگری ندارد و در سال ۱۳۸۱ در کلاس های بازیگری موسسه کارنامه ثبت نام کرد و دوره ۶ ماهه بازیگری را به اتمام رسانید و از مهمترین اساتید او می توان پانته آ پناهی ها و پیام دهکردی اشاره کرد.

آزادی ور پس از به اتمام رساندن دوره بازیگری در سال ۱۳۸۲ برای نقش فائزه فیلم مارمولک انتخاب شد و توانست در کنار پرویز پرستویی به خوبی دیده شود. این نخستین تجربه بازیگری او بود.

همچنین پس از بازی در این فیلم به مدت دو سال کار نکرد تا اینکه در سال ۱۳۸۴ مجددا برای فیلم هوو به کارگردانی علیرضا داوود نژاد انتخاب شد.

تئاتر خانه بوشاسب دراز دست به کارگردانی علی اتحاد در سال ۱۳۹۶ با بازی رعنا آزادی ور روی صحنه رفت و این اولین تجربه بازیگری ایشان در تئاتر بود که در کارنامه اش به ثبت رسید.

فیلم پارک وی فریدون جیرانی یکی از بهترین کارهای رعنا آزادی ور است که در سال ۱۳۸۵ از پرده سینما نمایش داده شد و باعث شد او به شهرت زیادی دست پیدا کند. همچنین از دیگر کارهای موفق او می توان به سریال های زخم کاری و جیران اشاره کرد که منجر به اوج شهرت خانم بازیگر شد.

یکی از فیلم های سینمایی پرمخاطب که خانم آزادی ور نقش نازی را در آن ایفاگر شد و باعث دیده شدن بیشتر ایشان گردید درباره الی به کارگردانی اصغر فرهادی است که در کنار گلشیفته فراهانی بازی کرد و برنده تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل زن چهاردهمین جشن سینمای ایران شد.

در چند سال اخیر بارها خبر ازدواج رعنا آزادی ور با مهدی پاکدل منتشر شده اما هر بار این شایعه پس از مدتی به فراموشی سپرده شد

در نهایت ۲۹ آبان ۱۳۹۹ عاطفه رضوی (بازیگر) با انتشار عکس دونفره این زوج هنری خبر ازدواج آنها را رسانه ای کرد ، مهدی پاکدل سابقه همسر بهنوش طباطبایی بود

او جایزه تندیس حافظ بعنوان بهترین بازیگر زن درام از بیست و یکمین جشن حافظ برای بازی در سریال شبکه خانگی «زخم کاری» در سال ۱۴۰۰ را دارد

Views: 8