نتانیاهو روز بیستم جنگ: تاکنون ایران پیروز و اسرائیل شکست خورده
نتانیاهو روز بیستم جنگ: تاکنون ایران پیروز و اسرائیل شکست خورده
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در آخرین اظهارات خود، از اهداف این رژیم در جنگ با ایران به‌طور رسمی رونمایی کرد. اهدافی که پس از گذشت بیست روز، اسرائیل حتی به سمت آن‌ها نزدیک هم نشده است.

به گزارش پایگاه خبری شباویز به نقل از خبر گزاری فارس،نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دقایقی قبل در اظهاراتی، ۳ هدف اصلی اسرائیل از جنگ علیه ایران را اعلام کرد که عبارت‌اند از: ۱. نابودی برنامه هسته‌ای. ۲. نابودی برنامه موشکی. ۳. براندازی حکومت ایران.پیش از آنکه شرایط فعلی رژیم در رسیدن به این اهداف را بررسی کنیم، باید گفت که این اهداف، دقیقا همان خواسته‌هایی است که در جنگ تحمیلی ۱۲ روزه هم اعلام شده بود.

۱. وضعیت موشک‌های ایران

از ابتدای شروع جنگ تا همین لحظه، منافع آمریکا در منطقه و سراسر اسرائیل، هدف موشک‌های ایران قرار گرفته‌اند. موشک‌های شلیک‌شده روزبه‌روز از نوع پیشرفته‌تر و با سر جنگی سنگین‌تر انتخاب شده‌اند؛ به‌طوری‌که در غروب امروز، در حمله به اسرائیل از سامانه‌های جدید استفاده شد.

پس از ۲۰ روز، نه‌تنها ذخایر موشکی ایران آسیب ندید، بلکه حتی لانچرها نیز آسیب ندیدند. چند روز پیش، خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ گزارش داد: «برآوردهای اسرائیل این است که تعداد موشک‌اندازهای(لانچرها) ایران، با وجود یک هفته حملات هوایی بی‌وقفه، ثابت مانده است.»

۲. برنامه هسته‌ای

باوجودآنکه ترامپ در جنگ ۱۲ روزه مدعی نابودی توان هسته‌ای ایران بود؛ اکنون بازهم آمریکا و اسرائیل به دنبال نابودی این توان بومی هستند. بعد از گذشت ۲۰ روز از جنگ، آسیبی به توان هسته‌ای و حتی ذخایر اورانیوم ایران وارد نشده است.

۳. براندازی حکومت

از اصلی‌ترین اهداف دشمنان در پی ترور شهید آیت‌الله خامنه‌ای، این بود که جمهوری اسلامی براندازی شود. اما در حدود ده روزی که هنوز رهبر جدید انتخاب نشده بود، تمام ساختارهای سیاسی، نظامی و امنیتی نظام وظایف خود را انجام دادند و طبق وعده رهبر شهید انقلاب، جنگ منطقه‌ای شد. پس گذشت چند روز، برخلاف تمام تهدیدات اسرائیل و آمریکا، ایران رهبر جدید را بر اساس شاخص‌ها و خواست قانونی و شرعی خود انتخاب کرد.

بازدیدها: 2