زندگی نامه مسعود رایگان/عکس مسعود رایگان و همسرش رویا تیموریان
زندگی نامه مسعود رایگان/عکس مسعود رایگان و همسرش رویا تیموریان
مسعود رایگان متولد ۱ بهمن ۱۳۳۳ در خرم آباد ، بازیگر و کارگردان تئاتر است، فارغ التحصیل کارگردانی تئاتر از دانشگاه هنرهای دراماتیک و مدرسه فیلم سوئد می باشد که از ۱۳ سالگی تئاتر را تجربه کرد

به گزارش پایگاه خبری شباویز،مسعود رایگان بازیگر و کارگردان تئاتر کشورمان متولد ۱ بهمن ماه سال ۱۳۳۳ در شهر خرم آباد است. او فارغ التحصیل رشته کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای دراماتیک و مدرسه فیلم سوئد است.

مسعود رایگان از کودکی و با پرده خوانی در کارهای پدرش وارد عرصه بازیگری شده است. پدرش علاوه بر نوحه خوانی در زمینه بازیگری، طراحی صحنه، گریموری و حتی نویسندگی هم فعالیت داشت.

در حقیقت می توان گفت که آقای رایگان در یک خانواده هنری متولد شدند. بعد از اینکه در کنار پدر کار پرده خوانی انجام می داد به دلیل علاقه زیادش به دنیای هنر و بازیگری وارد تئاتر شد.

او در سال ۱۳۴۶ در ۱۳ سالگی پا به صحنه تئاتر گذاشت و در ۲۲ سالگی توانس جایزه بهترین بازیگر مرد تئاتر را کسب کند. مسعود رایگان بعد از مدتی فعالیت در ایران به دلیل با وضعیت فرهنگی موجود سال ۱۳۶۲ برای ادامه تحصیل و زندگی به سوئد مهاجرت کرد.

در کشور سوئد نه تنها به تحصیل در مدرسه فیلم پرداخت بلکه با مراکز اینترنشنال کالچر، فرهنگ ملل و تئاتر شهر این کشور نیز همکاری کرد. او در ادامه یک برنامه به نام «دست های روشن» را برای شبکه دو تلویزیون سوئد ساخت و در فیلم «زندگی خطرناک» به کارگردانی سوزان اوستن و ۴ سریال دیگر هم به نقش آفرینی پرداخت.

رایگان سال ۱۳۸۱ به دعوت وحید موسائیان به ایران آمد و در فیلم خاموشی دریا بازی کرد. نام مسعود رایگان با فیلم خاموشی دریا بر سر زبانها افتاد اما خیلی دور، خیلی نزدیک او را به شهرت رساند، به طوری که جایزه جشن خانه سینما را برای بازی در این فیلم از آن خود کرد.

وی همچنین کاندیدای دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد در بیست و سومین دوره جشنواره فیلم فجر، برای بازی در این فیلم شده است.در سی و یکمین جشنواره فیلم فجر نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم برلین منفی ۷ گردید.

مسعود رایگان در سال ۱۳۸۲ وقتی ۴۹ ساله بود با با رویا تیموریان بازیگر ۴۴ ساله ازدواج کرد و حالا سال هاست در کنار هم زندگی می کنند

دنیا و درنا مدنی دو دختر رویا تیموریان از همسر اولش می باشد

Visits: 63