۸۵۰ هزار مترمکعب آب درگچساران با بسته شدن ۱۵حلقه چاه صرفه جویی شد
۸۵۰ هزار مترمکعب آب درگچساران با بسته شدن ۱۵حلقه چاه صرفه جویی شد
رئیس اداره امور آب گچساران گفت: با مسدود کردن چاه‌های بدون مجوز و فاقد پروانه در سال گذشته از برداشت غیرمجاز ۸۵۰ هزار متر مکعب آب در منطقه گچساران جلوگیری شد.

به گزارش پایگاه خبری شباویز به نقل از ایرنا،سید معصوم افضلی روز سه شنبه افزود: این میزان صرفه جویی و جلوگیری از مصرف غیرقانونی، از پر و مسدود کردن ۱۵ حلقه چاه غیرمجاز حاصل شده است.

وی بیان کرد: ۱۳۹ حلقه چاه بدون پروانه در محدوده های مطالعاتی گچساران وجود دارد که سالیانه ۱۳/۸میلیون متر مکعب آب از آنان برداشت می شود.

افضلی ابراز کرد: ۶۵ حلقه از این چاه های بدون پروانه متعلق به دستگاه های اجرایی مانند شرکت بهره برداری نفت و گاز، آب و فاضلاب، شهرداری و دیگر ادارات این شهرستان است.

وی تصریح کرد: ۷۴ حلقه چاه بدون پروانه در این شهرستان مربوط به بخش خدمات، کشاورزی و صنعت است.

افضلی ادامه داد: از این تعداد چاه های بدون پروانه ۲۳ حلقه مربوط به شرکت نفت، ۱۳ حلقه آب و فاضلاب و ۱۰ حلقه شهرداری است.

رئیس اداره امور آب گچساران گفت: ۵۸۵ حلقه چاه مجاز در دشت های لیشتر، خیرآباد، سرپری(دیل و آرو) ، چهاربیشه و امامزاده جعفر این شهرستان وجود دارد.

وی تصریح کرد: سالانه به طور میانگین حدود ۶۴میلیون و ۱۴۰ هزار مترمکعب آب از دشت های این شهرستان برداشت و در بخش های کشاورزی، شرب، صنعت و خدمات مصرف می شود.

افضلی اظهار کرد: این شهرستان دارای شرایط آب و هوایی گرم و خشک و کم آبی است و لازم است که شهروندان گچسارانی نسبت به این موضوع حساسیت و توجه بیشتری داشته باشند.

رئیس اداره امور آب گچساران ، جلوگیری از حفر چاه غیر مجاز ، پر و بسته کردن چاه های غیرمجاز ،اصلاح نصب و مصوبات ، نصب کنترل هوشمند حجمی ، جلوگیری از برداشت های غیر مجاز و کنترل سیلاب و رواناب و تزریق به

آبخوان دشت ها را از مهمترین برنامه های در دست اجرای این شرکت در سال جاری برای نجات بخشی سفره های زیرزمینی در شهرستان اعلام کرد و گفت: از سال ۹۹ تاکنون ۵۵ حلقه چاه غیر مجاز در گچساران پر و مسلوب المنفعه شده است.

شهرستان ۱۵۶ هزار نفری گچاران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

Visits: 2