۸۱ کیلومتر راه روستایی جدید در کهگیلویه و بویراحمد ساخته شد
۸۱ کیلومتر راه روستایی جدید در کهگیلویه و بویراحمد ساخته شد
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۸۱ کیلومتر راه روستایی در استان ساخته شده و ۲۰ کیلومتر روکش آسفالت و بهسازی انجام گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری شباویز به نقل از ایرنا،حمیدرضا پیمانجو روز پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار کرد: ۵۲۰ کیلومتر راه‌های روستاهای بالای ۲۰ خانوار تعهد استان است.

وی بیان کرد: ۶ هزار و ۲۵۷ کیلومتر کل راه های استان است که چهار هزار و ۴۰۰ کیلومتر آن راه روستایی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: از این میزان ۲ هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالت و یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر خاکی و ۲۷۰ کیلومتر راه شوسه در استان وجود دارد.

پیمانجو تاکید کرد: ۱۴۷ قرارداد در بخش راه های روستایی موجود است و بیشترین راه روستایی در در بویراحمد و مارگون است.

وی ابراز کرد: هم اینک ۳۰ تونل به طول ۱۵ کیلومتر وجود دارد و می توان ادعا کرد که انقلاب پایش تصویری در تونل ها رخ داده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: امسال ۱۶۸ کیلومتر روکش اصلی و لگه گیری با اعتبار سه هزار و ۸۲۰ میلیارد ریال انجام شده است‌.

پیمانجو تاکید کرد: ۵۳ کیلومتر آسفالت سطحی و حفاظتی با اعتبار ۵۴۰ میلیارد ریال انجام گرفته است.

وی بیان کرد: ۲ هزار و ۹۰۰ کیلومتر خط کشی با اعتبار ۴۹۰ میلیارد ریال و ۲۲ کیلومتر نیوجرسی با اعتبار ۵۷۰ میلیارد ریال و ۱۶ کیلومتر روشنایی با اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریال انجام گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: هفت هزار تابلو با اعتبار ۱۴۰ میلیارد ریال و ارتقای روشنایی راه و تونل ۸۲۰ کیلومتر با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال انجام شده است‌.

پیمانجو عنوان کرد: ۱۳ نقطه پر تصادف در استان مصوب کمیسیون ایمنی راه های کشور وجود دارد.

وی بیان کرد: رفع پنج نقطه پر تصادف مصوب شده سال ۱۴۰۱ کمیسیون ایمنی راه های کشور، در تعهد سال ۱۴۰۲ استان بوده که راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد علاوه بر رفع کامل این پنج نقطه ، ۲ نقطه پر حادثه دیگر که در تعهد سال ۱۴۰۳ این اداره کل بوده است را نیز رفع و ایمن سازی کرده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: همچنین رفع چهار نقطه پرتصادف جدید اردیبهشت ماه آغاز خواهد شد.

Visits: 2