۷۷۰ هزار نفر در فارس رای خود را به صندوق انداختند/ ۶۰ درصد رای دهندگان جوان هستند
۷۷۰ هزار نفر در فارس رای خود را به صندوق انداختند/ ۶۰ درصد رای دهندگان جوان هستند
رییس ستادانتخابات فارس با بیان اینکه تا حدود ساعت ۱۵ امروز برابر استعلامات آنلاین و آفلاین ۷۷۰ هزار نفر در فارس توانستند آرای خود را به صندوق بیاندازند،گفت: حدود ۶۰ درصد رای دهندگان فارس تا این لحظه زیر ۴۰ سال سن دارند.

به گزارش پایگاه خبری شباویز به نقل از ایرنا،اسماعیل قزل سفلی جمعه در نشست خبری مستقر در ستاد انتخابات استان فارس با اشاره به آغاز روند انتخابات از ساعت هشت صبح گفت: از منظر اتصال برخط شعبات سیار و ثابت، استان فارس در کشور پیشرو است و راس ساعت ۸ صبح بیش از سه هزار و ۵۰۰ شعبه رای میزبان مردم بودند و طی ۲ دقیقه اول بیش از یکصد رای دهنده رای خود را به صندوق انداختند.

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با اشاره به پاکسازی آثار تبلیغاتی از شعب استان، افزود: یکی از مدارک پنج گانه اعلام شده برای رای گیری کافی است و مردم می‌توانند تا ساعت ۱۸ برای رای گیری به شعب مراجعه کنند که در صورت استقبال مردم امکان تمدید رای گیری توسط وزارت کشور وجود دارد و کلیه متولدین ۱۱ اسفند ۱۳۸۴ و بزرگتر می‌توانند رای دهند.

وی اظهار کرد: برابر اطلاعیه ۲۹ وزارت کشور آن دسته از رای دهندگان که سواد خواندن و نوشتن ندارند نیز می‌توانند با فردی معتمد به محل رای گیری مراجعه کنند.

قزل سفلی افزود: تا حوالی ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه امروز برابر استعلامات آنلاین و آفلاین ۷۷۰ هزار نفر در فارس توانستند آرای خود را به صندوق بیاندازند و کار رای گیری در شعب را انجام دهند.

وی با اشاره به گزارش های ارایه شده از شعب اخذ رای گفت: شور و نشاط خوبی در شعب اخذ رای برقرار است و حضور گسترده مردم را در انتخابات امروز پیش بینی می‌شود.

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری فارس افزود: تصمیم گیری در مورد تعطیلی مدارسی که محل شعب اخذ رای در آن مدارس مستقر است و احتمالا کار شمارش آرا ادامه داشته باشد تا ساعاتی دیگر انجام و اطلاع رسانی خواهد شد.

وی در خصوص تامین تعرفه‌های انتخاباتی گفت: با توجه به طراحی برخط انتخابات در دوره فعلی شعب از ستاد مرکزی کنترل می‌شود و گزارش هایی در مورد کمبود تعرفه بوده اما پس از بررسی مشخص شده که مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی ادامه داد: تعرفه رای به اندازه کافی در شعب و مراکز پشتیبانی پیش بینی شده که اگر کمبودی در این زمینه باشد سریعا تعرفه تامین شود اما تا این لحظه کمبودی از این نظر وجود نداشته است.

قزل سفلی گفت: چهار شعبه اخذ رای نیز برای اقلیت کلیمیان(۲ شعبه) ، ارامنه و زرتشتیان در فارس پیش بینی شده است.

وی اظهار کرد: حضور جوان‌های زیر ۴۰ سال در انتخابات امروز در استان فارس بسیار بالا بوده است و حدود ۶۰ درصد رای دهندگان تا این لحظه در فارس زیر ۴۰ سال سن دارند و حدود ۵۴ درصد نیز مردان و ۴۶ درصد زنان هستند.

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری فارس افزود: مشکل امنیتی خاصی تاکنون در سطح فارس وجود نداشته است و انتخابات در حال برگزاری با امنیت کامل است.

وی گفت: باتوجه به شرایط انتخابات کنونی پیش بینی می‌شود که کار شمارش آرا و اعلام نتایج اولیه در حوزه‌های انتخابیه استان به جز شیراز حدود یک ساعت و نیم بعد از اتمام مهلت رای گیری و بعد از تایید نهایی دستگاه‌های بالادستی اعلام شود و پیش بینی زمان اعلام نتیجه انتخابات حوزه انتخابیه شیراز و زرقان نیز ساعات اولیه صبح فردا شنبه ۱۲ اسفندماه باشد.

این مقام، پیشتر گفته بود در انتخابات امسال سه میلیون و ۷۱۰ هزار و ۸۲۲ نفر در استان فارس واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند.

Visits: 36