۳۲۳شعبه اخذ رأی مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
۳۲۳شعبه اخذ رأی مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
فرماندار ویژه مرودشت از آمادگی این شهرستان برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت:۳۲۳شعبه اخذ رأی در حوزه انتخابیه مرودشت ،ارسنجان و پاسارگاد آماده دریافت آرای مردم است.

به گزارش پایگاه خبری شباویز به نقل از ایرنا،اسماعیل خوشبخت پنجشنبه اظهار کرد: برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی نزدیک به سه هزار و ۵۵۵ نفر عوامل اجرا و نظارت دخیل در انتخابات و ‌مجری انتخابات این دوره در کل حوزه انتخابیه هستند.

فرماندار مرودشت ادامه داد: اهمیت این دوره از انتخابات بر کسی پوشیده نیست، در حقیقت انتخابات نماد مردم‌سالاری دینی و مظهر اراده مردم و یک رویداد سیاسی اجتماعی در سطح کشور است.

وی اضافه کرد: تعداد ۳۲۳ شعبه اخذ رای در کل حوزه انتخابیه مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان فعال شده‌اند که از این تعداد ۲۲۹ شعبه اخذ رأی در مرودشت آماده دریافت آرای مردم هستند.

فرماندار مرودشت تعداد واجدین شرایط رأی دهنده در سطح کل حوزه انتخابیه را ۳۰۵ هزار و ۵۳۹ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۲۴۸ هزار و ۴۷۹ نفر در شهر مرودشت، بیش از ۳۴هزار نفر در حوزه انتخابیه پاسارگاد و ۳۳هزار نفر در حوزه انتخابیه ارسنجان هستند.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان مرودشت با تقدیر از مشارکت بالای مردمی در حوزه انتخابیه در دور نخست انتخابات یازدهم اسفندماه گفت: در دور نخست تعداد ۱۲۶ هزار و ۴۳۷ تعرفه رای مصرف شد که از این تعداد، ۱۱۷هزار و ۴۸۱ رای صحیح اخذ شد.

فرماندار ویژه شهرستان مرودشت یادآور شد: در دور نخست، انتخابات به صورت نیمه الکترونیک برگزار شد، ۹۹.۹ درصد شعب آنلاین بوده و روند استعلامات نیز کاملا بصورت الکترونیک انجام شد.

وی اضافه کرد: در دور دوم نیز انتخابات مانند دور نخست بصورت نیمه الکترونیک بوده و تمامی استعلامات بصورت الکترونیک انجام خواهد شد.

به گفته فرماندار ویژه شهرستان مرودشت، در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی طبق قانون انتخابات در این حوزه انتخابیه، هیچ کدام از کاندیداها موفق به اخذ ۲۰ درصد آرا نشدند و انتخابات بین اسفندیار عبدالهی و سیروس سجادیان به دور دوم کشیده شد.

وی با اشاره به آمادگی کامل جهت برگزاری دور دوم انتخابات گفت: تمامی اقدامات و برنامه‌ریزی‌های لازم اعم از تعیین عوامل اجرایی و آموزش آنان، رفع نواقص و کاستی‌های موجود در شعب اخذ رای، برگزاری جلسات هماهنگی با بخشداران، هیات اجرایی و هیات نظارت، هماهنگی عوامل انتظامی و امنیتی به نحو احسن انجام شده و بدون شک شاهد برگزاری انتخاباتی باشکوه خواهیم بود.

دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

شهرستان مرودشت در فاصله ۴۵ کیلومتری شمال شیراز، پاسارگاد در وفاصله‌ ۱۳۵ کیلومتری و شهرستان ارسنجان در فاصله ۱۲۵ کیلومتری شمال شرق شیراز قرار دارد.

Visits: 1