۱۴ تیرانداز ایرانی در راه کسب سهمیه المپیک؛ برزیل آخرین ایستگاه
۱۴ تیرانداز ایرانی در راه کسب سهمیه المپیک؛ برزیل آخرین ایستگاه
نمایندگان تفنگ و تپانچه ایران به منظور حضور در مسابقات قهرمانی فدراسیون جهانی و سهمیه المپیک پاریس راهی برزیل می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری شباویز به نقل از ایرنا،مسابقات قهرمانی فدراسیون جهانی تیراندازی و کسب سهمیه المپیک پاریس ۲۰۲۴ در رشته تفنگ و تپانچه از ۲۳ فروردین تا اول اردیبهشت ماه در ریودوژانیرو برزیل برگزار می‌شود که ۱۴ ورزشکار ایرانی برای حضور در این رویداد عصر پنجشنبه تهران را به مقصد برزیل ترک خواهند کرد.

با توجه به برنامه کادر فنی تیم ملی، تیراندازان یک هفته تمرین خواهند داشت تا خود را آماده حضور در این رویداد کنند.

امیرمحمد نکونام، پوریا نوروزیان، مهیار صداقت، هادی غرباقی، شرمینه چهل‌امیرانی، نجمه خدمتی، فاطمه امینی و الهه احمدی در تفنگ آقایان و بانوان با هدایت مریم طالبی در این رویداد حضور خواهند داشت.

جواد فروغی، سجاد پورحسینی، وحید گلخندان، هانیه رستمیان، گلنوش سبقت الهی و زینب طوماری نیز ترکیب تیم تپانچه ایران را تشکیل می‌دهند. هدایت این تیم بر عهده محسن نصر اصفهانی است.

گفتنی است هانیه رستمیان در تپانچه ۲۵ متر، شرمینه چهل‌امیرانی و فاطمه امینی در تفنگ بادی ۱۰ متر و محمد بیرانوند در تراپ، سهمیه حضور درالمپیک پاریس را به دست آوردند. بر اساس قوانین هر کشور در هر ماده می‌تواند حداکثر دو سهمیه برای المپیک پاریس کسب کند و با توجه به اینکه ایران در تفنگ بادی ۱۰ متر بانوان دو سهمیه خود را تکمیل کرده، در این بخش سهمیه جدیدی دریافت نخواهد کرد.

در آخرین رویداد کسب سهمیه المپیک، ایران شانس خود را در تفنگ ۱۰ متر مردان، تفنگ سه وضعیت زنان و مردان، تپانچه بادی ۱۰ متر زنان و مردان و تپانچه ۲۵ متر زنان امتحان خواهد کرد.

Visits: 2