کهگیلویه و بویراحمد مسرور میلاد مهدی موعود(عج الله)
کهگیلویه و بویراحمد مسرور میلاد مهدی موعود(عج الله)
همزمان با نیمه شعبان سالروز ولادت باسعادت حضرت مهدی (عج) و همگام با سراسر کشور همه نقاط کهگیلویه و بویراحمد غرق شادی و سرور شده است.

به گزارش پایگاه خبری شباویز به نقل از ایرنا،در سالگرد ولادت قائم آل محمد (عج) خیابان شهرهای مختلف کهگیلویه و بویراحمد آذین بندی شده و ایستگاه های صلواتی با توزیع شربت و شیرینی بر پا شده است.

دیشب و امروز یکشنبه ششم اسفندماه بقاع متبرکه، مساجد و حسینه‌های کهگیلویه و بویراحمد مملو از حضور عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در جشن‌های نیمه شعبان است .

در مراکز شهرهای مختلف کهگیلویه و بویراحمد بویژه شهر یاسوج پایتخت طبیعت ایران جشن های سالروز میلاد مهدی موعود با حضور منتظران ظهور برگزار شد.

موسیقی زنده، مولودی ‏خوانی، نمایش طنز و اجرای مسابقه حضوری از مهمترین برنامه های گرامی داشت سالگرد نیمه شعبان در کهگیلویه و بویراحمد است.

در این آیین ها شیفتگان مهدی فاطمه (س) و منتظران ظهوربا اشک حسرت و ذکر یا ابا صالح مهدی برای ظهور یوسف گمگشته زهرای اطهر (س)دست به دعا برداشتند

امام مهدی(عج) در نیمه شعبان سال ۲۵۵ یا ۲۵۶ هجری قمری در سامرا به دنیا آمدند و در پنج سالگی و پس از شهادت پدرشان به امامت رسیدند.

به همین مناسبت آیین بزرگ پیاده‌ روی در قالب کاروان‌ های شادی از ساعت ۹ صبح امروز از حرم مطهر امامزاده عبدالله (ع) به سمت خیابان جمهوری اسلامی و خیابان مصلی برگزار شد.

آیت الله حسینی، نماینده ولی فقیه در استان در جمع عاشقان منجی عالم بشریت در شهر یاسوج به الگوهای حکمرانی امام زمان (عج) در روایات اشاره کرد و گفت: این الگوها در روایات بیان شده تا هر کسی قدرت به دست می‌آورد، ولو اندک، به آنها عمل کند.

وی به بیان اصول و مولفه‌های تشکیل دولت کریمه در زمان ظهور امام عصر (عج) پرداخت و افزود: دوران شکوفایی علم، تکنولوژی، تعالی اجتماعی، امنیت و معیشت از ویژگی دولت کریمه امام زمان (عج) است.

او با اشاره به اینکه در زمان ظهور الگوی حکمرانی مهدوی شکل می‌گیرد، ادامه داد: زمانی که امام زمان (عج) ظهور کند عقل‌ ها کامل و اخلاق تعالی می‌یابد.

Visits: 2