کسب ۲ رتبه ارزنده کشوری توسط بسیج سازندگی کهگیلویه و بویراحمد
کسب ۲ رتبه ارزنده کشوری توسط بسیج سازندگی کهگیلویه و بویراحمد
مسوول قرارگاه بسیج سازندگی، پیشرفت و آبادانی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد به 2 رتبه ارزنده استان یکی در آب شرب روستایی و دیگری پرداخت تسهیلات تبصره 16 اشاره کرد.

به گزارش پایگاه خبری شباویز به نقل از خبرگزاری فارس، سرهنگ ناصر صالحی در نشست خبری با صحاب رسانه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری خطاب به بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی گفت: یکی از اهذاف اصلی در بحث رسانه دنبال می کنیم در راستای تبیین خدمات نظام  هستیم و در این زمینه هم افزایی با دولت وجود دارد .

مسوول قرارگاه بسیج سازندگی، پیشرفت و آبادانی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال ۱۳۷۹ بعد از ادغام جهاد سازندگی، بسیج سازندگی با اهداف مختلفی تشکیل شد و بیش از ۷۰۰ گروه جهادی در سطح استان بدون هیچ چشم‌ داشتی فعال بوده و خدمات ارائه می‌کنند.

وی بیان کرد: بسیج سازندگی در سه چهار سال اخیر جهش‌های خوبی داشته و  با حمایت قرارگاه محرومیت زدایی سپاه در سه چهار حوزه کارهای محرومیت‌زدایی را انجام می‌دهد که محرومیت‌زدایی عمرانی یکی از اهداف بسیج سازندگی است و طی این مدت ۵ هزار پروژه محرومیت‌زدایی عمرانی اجرا شد.

این مسئول افزود: سال گذشته ۶۴۹ منزل مددجویان توسط بسیج سازندگی افتتاح و تحویل شد ۷۰ پروژه دیگر در دست احداث است، موضوع اساسی این است که کلیه پروژه‌های  آبرسانی روستایی با اعتبار که استاندار و آبفا در نظر گرفته اند به بسیج سازندگی واگذار شد که ۹۹ روستا آبرسانی و هم‌اکنون دارای آب شرب پایدار و استاندارد است و۳۰ روستا هم در حال کار است که از این حیث در رتبه دوم کشور هستیم.

صالحی گفت: ۱۵۰ روستای دیگر در فاز دوم طرح آبرسانی بسیج سازندگی قرار دارد و امسال سال پربرکتی در آبرسانی روستایی است، ضمن اینکه با اختصاص اعتبار بسیج سازندگی در حوزه راه روستایی، مدرسه و سایر حوزه ها ورود خواهیم کرد همچنان که در زلزله سی‌سخت ۱۵۰ منزل ساختیم و تحویل دادیم.

وی بیان کرد: ۱۵۰۰ سری جهیزیه در محرومبت زدایی غیر عمرانی اهدا خواهیم کرد، ۴۰۰ هزار بسته معیشتی با همکاری مسوولان کشوری و خیرین در دوران کرونایی تحویل داده شد، ۳ هزار  بسته لوازم التحریر، ۶ هزار لوازم ورزشی‌، ۱۰۰  سریاقلام صوتی تحویل هیات های مذهبی شد.

صالحی افزود: یکی از اهداف بسیج کار در مناطق محروم و مناطق حاشیه شهر است که امیدوارم با ۳۰۰ میلیارد تومان به پروژه های مربوط به قرارگاه محرومیت زدایی سپاه اختصاص داده شده و خبرهای خوبی انعکاس داده می‌شود.

این مسئول گفت: در راستای موضوعات اقتصاد مقاومتی و اشتغال‌زایی سال گذشته اعتبار مربوط به تسهیلات تبصره ۱۶ و وام های ۱۵۰ میلیون تومانی را داشتیم که ۳۸۰ میلیارد برای تسهیلات اختصاص داده شد و ۳۰۰ میلیارد تومان از این مبلغ جذب شد، تعداد دو هزار و ۷۰۰ پرونده تشکیل و تسهیلات تبصره ۱۶ دریافت کردند که رتبه دوم کشور در این زمینه هستیم.

وی بیان کرد: امسال اعتبارات در قالب  تبصره ۱۸ یک هزار میلیارد تومان است که بسیج سازندگی آمادگی جذب بیش از ۵۰ درصد این اعتبار را دارد و برای ایجاد اشتغال تحویل مردم دهد.

 صالحی گفت: ۶۸۰ صندوق قرص الحسنه مردم یار را داریم که فعال هستند و بیش از ۷۰ شرکت تعاونی، احداث دهکده اقتصاد مقاومتی که در مصنوعات بتونی، قارچ خوراکی، کرم میلورم و تولید فنس و گلاب گیری فعال است و امیدوارم بحث دامداری و دام شبک را داشته باشیم که ۱۲۰ نفر مستقیم و غیر مستقیم در این دهکده ها شغل ایجاد است.

وی افزود: زائرسرای استان در مشهد مقدس یک ماه پیش کلنگ‌زنی شد و اعتبارات خوبی از محل استانی و سفر رئیس جمهور به این پروژه اختصاص داده شد.

Visits: 2