کاهش ۱۰۰ درصدی قتل در گچساران
کاهش ۱۰۰ درصدی قتل در گچساران
فرمانده انتظامی گچساران از کاهش 100 درصدی قتل در گچساران در طول سال جاری داد.

به گزارش پایگاه خبری شباویز به نقل از خبرگزاری فارس از گچساران، سرهنگ ارسلان خادمیان در نشست با اصحاب رساته این شهرستان گفت: جا دارد از زحمات خبرنگاران تقدیر و تشکر کرد.

وی بیان کرد: خبرنگاران قلمشان را به جیزی نمی‌فروشند و بیشتر از مسوولان دغدغه داشته و می‌سوزند و میسازند و مردم را اولویت قرار می دهند.

فرمانده انتظامی گچساران با اشاره به اینکه خبرنگاران با پیگیری های مستمر مشکلات مردم را به گوش مسئولین می رسانند، تصریح کرد: گچساران اگر حرفی بر ای گفتن دارد در کنار تلاش مسئولان به زحمات قلم های شما خبرنگاران است.

خادمیان عنوان کرد: شما با نگارش اخبار نقش مهمی در امنیت ایفا می کنید، امنیتی که به وسیله پلیس انجام می شود و امنیتی که با قلم شما خبرنگاران در شهرستان ایحاد می شود.

وی افزود: اصول اخلاقی حرفه ای خبر نگاری ایحاد می کند در هرجا که باشید مصلحت جامعه را در نظر بگیرید و خلاف آن از رسالت خبرنگاران دور است.

فرمانده انتظامی گچساران ادامه داد: خبرنگاران ما در گچساران از این رسالت بزرگ برخوردار بوده و آن را خوب انجام می دهند.

خادمیان اضافه کرد: به گونه ای عمل کنید که قلم شما موجب تنش و جنحال و حاشیه پراکنی در شهرستان‌نشود ،شما وظیفه انعکاس اخبار و مشکلات گچساران را دارید.

وی افزود: این شهرستان از حساسیت ویژه ای برخوردار است و حتی با جابه جا شدن کلمه ای جنجال ایجاد می شود و باعث نگرانی شهروندان خواهد شد.

فرمانده انتظامی گچساران تصریح کرد: امسال با توجه به انتخابات پیش رو گچساران یکی از شهرستات های حساس در این مقوله در کشور است.

خادمیان بیان کرد: باید مراقب قلم خود داشته باشید تا مردم احساس نکنند شما وابسته به شخص یا جناحی هستید، در گچساران وضعیت خوبی با تعامل خوب دستگاه های امنیتی، شورای تانین و خبرنگاران وجود دارد.

خادمیان ادامه داد: در وقوع سرقت امسال در ۴ ماهه نخست نسبت به سال قبل افزایش داشتیم در جرائم مهم و حساس کاهش وجود داشته است.

وی گفت: وجود معتادین متجاهر باعث ایحاد افزایش سرقت های خرد در این شهرستان شده است،در بررسی هفته گذشته شاهد کاهش سرقت های خرد در گچساران هستیم.

فرمانده انتظامی گچساران خاطرنشان کرد: در سرقت های منازل ۴۶ درصد کاهش، مغازه ۲۵ درصدکاهش، اماکن خصوصی ۳۶ درصد، اماکن دولتی ۱۴ درصد، خودرو ۵۹ درصدبار و محموله ۲۵ درصد امسال کاهش سرقت تسبت به مدت مشابه سال قبل وجود داشته است.

خادمیان اضافه کرد: از ۵۸۲ فقره سرقت در چهار ماهه امسال بیش از ۶۰ درصدآن را کشف کرده و ۱۶۴ نفر سارق دستگیر و تحویل مقامات قضایی داده شد و ۸۸۴ دستگاه خودرو متخلف و پلاک مخدوش توقیف شده است. 

وی گفت: در مدت زمان عنوان شده ۴۲ کیلو گرم انواع نواد مخدر کشف ، ۳۵ دستگاه خودرو توقیف و ۱۳۵ نفر نیز در گچساران دستگیر شدند .

فرمانده انتظامی گچساران اظهار کرد: در زمینه قتل از ابتدای سال تا کنون موردی نداشتیم و کاهش ۱۰۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل در این خصوص وجود داشته است، یکهزار و ۱۰۲ نفر متهم نیز در ۴ ماهه امسال در این شهرستان دستگیر و تحویل دستگاه قضایی داده شده است.

Visits: 3