وقف یک دولت کارآمد و کامل است
وقف یک دولت کارآمد و کامل است
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد وقف را یک دولت کارآمد و کامل دانست و گفت: همه نیازها و خلاءهای یک جامعه در حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را می‌توان در وقت پیدا کرد.

به گزارش پایگاه خبری شباویز، حجت الاسلام عباس نصیر الاسلامی (۱۷ مهر ماه) در آئین تجلیل از یاوران وقف استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: دهه وقت هر ساله از ۲۷ صفر آغاز می‌شد که امسال با پیگیری رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور زمان این دهه به ۱۶ ربیع الاول تغییر پیدا کرد.

 مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویر احمد گفت: با توجه به اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در این زمان یعنی ۲۷ صفر و روزهای بعد از آن درگیر فعالیت های موکب اربعین حسینی بودند، این زمان تغییر یافت.

وی با اشاره به فعالیت ۳۵۰ موکب سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در اربعین امسال، یادآور شد: موکب شهدای حرم نیز از طرف استان کهگیلویه و بویراحمد نیز از محل کمک‌های موقوفات مرتبط به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی انجام داد.

حجت الاسلام نصیرالاسلامی با اشاره به برگزاری همایش یاوران وقف شهرستان کهگیلویه در امامزاده آقامیر (ع) دهدشت، خاطرنشان کرد: همایش یاوران وقف نیز در شهرستان باشت برگزار شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه همایش امروز نیز با عنوان تجلیل از واقفان خیراندیش برگزار می‌شود، بیان کرد: همایش یاوران وقت نیز در شهرستان گچساران برگزار خواهد شد.

وی ضمن تاکید بر اینکه وقف تنها مربوط به اوقاف و امور خیریه نیست، افزود: والاترین و ماندگارترین خیرات و مبرات سنت حسنه وقف است.

حجت الاسلام نصیرالاسلامی با بیان اینکه سال‌های سال نام واقف می درخشد، اظهار کرد: هزار و ۴۰۰ موقوفه منفعتی در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وجود ۵۹ موقوفه منفعتی درآمدزای این استان، ادامه داد: با توجه به این تعداد موقوفه رتبه ۲۹ در کشور مربوط به این استان است.

وی از همه خیرین، افراد دارای تمکن مالی و کسانی که قلب آنها برای هم نوعان می‌تپد خواست جهت ترویج سنت حسنه وقف تلاش کنند.

حجت الاسلام نصیرالاسلامی وقف را یک دولت کارآمد و کامل دانست و گفت: همه نیازها و خلاءهای یک جامعه در حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را می‌توان در وقت پیدا کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: علی رغمی که این استان از موقوفه منفعتی درآمدزای کمتری برخوردار است ولی در سال جاری ۷۱۳ نفر در استان مورد حمایت قرار گرفتند.

وی در این همایش که رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج حضور داشت، به ضرورت تشکیل خیرین سلامت اشاره کرد و افزود: انجمن خیرین سلامت می‌تواند سنت حسنه وقت در زمینه پزشکی را در دستور کار قرار دهند.

حجت الاسلام نصیر الاسلامی وقف در حوزه آموزش و پرورش را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: اگر سنت حسنه وقت در همه ابعاد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی راه اندازی شود، مشکلات جامعه به حداقل خواهد رسید.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد این سازمان در کشور را اقتصاد پایدار دانست و گفت: این کار هم اکنون در تهران، کرج و شیراز با همکاری مراکز دانش بنیان و علمی و فناوری در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه تولید و پرورش آبزیان، این موضوع در دستور کار اوقاف و امور خیریه استان قرار دارد.

امام جمعه موقت یاسوج نیز در این همایش گفت: اگر در همه عالم بررسی کنیم، هیچ کس به اندازه امیرالمومنین، امام علی علیه السلام وقف نداشته است.

 حجت الاسلام سیدعلی صالح موسوی اعظم افزود: سنت حسنه وقت جاری بوده و موقوفات باید طبق نیت واقف هزینه شود.

وی با اشاره به اینکه نیازمندی‌های جامعه در یک مسئله خلاصه نمی‌شود، گفت: هزینه برای بیماران، ایتام، قرآن، ازدواج جوانان نیازمند و … یک ضرورت بوده و می‌طلبد که خیرین و افراد متمکن در این زمینه‌ها وقف داشته باشند.

گفتنی است در این آئین ۲۷ نفر از خیرین، واقفین و خدام استان کهگیلویه و بویراحمد با اهدای لوح تقدیر، تجلیل شدند.

Visits: 8