وقف مقوله ای حیاتی در برقرار ماندن امور دینی
وقف مقوله ای حیاتی در برقرار ماندن امور دینی
محمد مهدی اسماعیلی: مجموعه های دینی بسیاری را که ملاحظه می کنید به واسطه وقف برای مردم حفظ شده و مسائل اجتماعی، آموزش، ترویج امور فرهنگی و درمانی و بخش مهمی از اتفاقات که در جامعه شاهد آن هستیم در مسیر جریان وقف رخ داده است.

به گزارش پایگاه خبری شباویز،محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در همایش یاوران وقف با اشاره به تقارن هفته وقف با پیروزی جبهه مقاومت، گفت: روند اتفاقات در چهار دهه قبل این گونه بود که کشورها در جریان مبارزه با صهیونیست‌ها احساس بن بست می کردند و امروز به برکت انقلاب اسلامی و پیش بینی امام (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی، نشانه های شکست و زوال رژیم صهیونیستی برای هواداران این رژیم آشکار شده و جمهوری اسلامی با رهبری جبهه مقاومت معادلات منطقه را به سمت پیروزی حق بر باطل رهبری کرد.
وی اظهار کرد: در روزهای پایانی جنگ تحمیلی که ساده لوحان مطلب می نوشتند که جنگ چه عایدی برایشان داشت، امام(ره) در پیامی، چند مورد از برکات جنگ را پیش بینی کردند، یکی اینکه جنگ ما آزادی قدس را به دنبال خواهد داشت و ما این پیش بینی را اکنون لمس می کنیم. چه کسی تصور می کرد رزمندگان فلسطینی در یک روز ۱۰۰۰ صهیونیست را به درک واصل کند؟ امروز در داخل سرزمین اشغالی موقعیت تهاجمی صهیونیستها تبدیل به ترس شده و رزمندگان فلسطینی آنها را مورد تعقیب قرار می دهند. اگر به عقب برگردیم این اتفاق شبیه افسانه بود. امروز به برکت حضور فرزندان انقلاب و جبهه مقاومت، اسرائیل به این حد از اضمحلال رسیده است و از این جهت خدا را شاکریم.
اسماعیلی ضمن تشکر و قدردانی از رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه به واسطه اقدامات صورت گرفته در این سازمان و برگزاری این همایش بیان کرد: سازمان اوقاف متولی امر مهم و حیاتی است تحولات ۱۴۰۰ ساله نشان می دهد وقف بوده که به کمک امر برپاداشتن امور دینی آمده، مجموعه های دینی بسیاری را که ملاحظه می کنید به واسطه وقف برای مردم حفظ شده و مسائل اجتماعی، آموزش، ترویج امور فرهنگی و درمانی و بخش مهمی از اتفاقات که در جامعه شاهد آن هستیم در مسیر جریان وقف رخ داده است.
وی افزود: هیچ موضوع و فعلی را در امور فرهنگی، عمیق تر از وقف نداریم که به تحکیم بنیان دینی و اجتماعی کمک کند، وقف ثروتی که در اختیار فرد است در اختیار عموم قرار می دهد و امروز منشا خیرات بسیار شده است. در گزارشی هم که از اقدامات سازمان اوقاف در زمینه دانش بنیانها، پرورش ماهی در قفس، راه اندازی پارک‌های علم و فناوری و … ارائه شد نشان می دهد امروز وقف به حوزه های جدید ورود کرده است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به اطلاع رسانی در زمینه وقف و اقدامات سازمان اوقاف تاکید کرد و گفت: خوشبختانه شفافیت کامل در حوزه موقوفات و اقدامات سازمان اوقاف وجود دارد اگر هر ابهامی هست همکاران در سازمان اوقاف آمادگی دارند موضوع را شفاف سازی کنند تا مردم با دیدن برکات وقف بهتر از گذشته در این امر خیر مشارکت کنند.

Visits: 1