وقف به عنوان مقوله موثر دینی در ذهن مردم نهادینه شود
وقف به عنوان مقوله موثر دینی در ذهن مردم نهادینه شود
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در قبال موقوفات همه دارای وظیفه هستیم گفت: موضوع وقف به عنوان مقوله موثر دینی باید تبیین شود تا در ذهن مردم نهادینه شود.

به گزارش پایگاه خبری شباویز،عادل نجف‌زاده، نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وقف یک سرمایه معنوی و ملی است، ضمن تقدیر از رویکرد جدید ریاست محترم سازمان اوقاف و امور خیریه در حوزه سرمایه گذاری در موقوفات گفت: اگر مردم بدانند که سرمایه های اجتماعی، ملی و دینی در اختیار توسعه زیرساختهای کشور قرار گرفته، طبیعتا رغبت بیشتری به وقف نشان می دهند و تا حدی که اطلاع دارم در دوران ریاست حجت الاسلام والمسلمین خاموشی در سازمان اوقاف اتفاقات خوبی در این زمینه در حال رقم خوردن است.
وی اظهار کرد: باید حوزه هایی مانند درمان، آموزش و پرورش، آموزش عالی و خدمات اجتماعی جزء محورهای اصلی وقف باشد و استفاده حداکثری از وقف به این سمت برود تا مردم رغبت بیشتری نشان دهند.

نجف زاده با تاکید بر اینکه در قبال موقوفات همه دارای وظیفه هستیم افزود: موضوع وقف به عنوان مقوله موثر دینی باید تبیین شود تا در ذهن مردم نهادینه شود. متاسفانه آن طور که باید اطلاع رسانی در این زمینه صورت نمی پذیرد. در این زمینه نیازمند بازتولید هستیم. 

وی تصریح کرد: باید روی مصادیق اولویت دار در کشور کار شود و ظرفیت های وقف در اختیار جوانان قرار داده شود تا با حداقل سرمایه گذاری بتوانند کارآفرینی کنند و اشتغال ایجاد شود. در زمینه تولید مسکن نیز اوقاف باید جدی ورود کند و زمین در اختیار دولت قرار دهد تا فرزندان این سرزمین از مسکن خوب بهره مند شوند.

گفتنی است، با پیگیری‌های سازمان اوقاف و امور خیریه، ۱۶ ربیع الاول به جای ۲۷ صفر از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان روز وقف نامگذاری شد تا به جای روز ۲۷ صفر که شب وفات پیغمبر اکرم(ص) است، ۱۶ ربیع الاول که شب میلاد حضرت رسول صلی الله علیه و آله است به عنوان روز وقف نامگذاری شود و فرصت بهتری برای ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف و تجلیل از واقفین و خیرین و بیان دستاوردهای وقف و پرداختن به وقف های جدید فراهم شود.

Visits: 1