وقف، یکی از ضرورت‌های جامعه انسانی و اسلامی است
وقف، یکی از ضرورت‌های جامعه انسانی و اسلامی است
امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد گفت: وقف یکی از ضرورت‌های جامعه انسانی و اسلامی است و ضرورت دارد همه برای سعادت در دنیا و آخرت نسبت به این سنت حسنه اقدام کنند.

به گزارش پایگاه خبری شباویز،«آیت الله سید نصیر حسینی»(۱۷ مهر ماه) ضمن تبریک پیروزی غرورآفرین جبهه مقاومت فلسطین در که مقابله با رژیم غاصب صهیونیسم خلق شد، اظهار کرد: رزمندگان جبهه مقاومت ضربات کمرشکنی بر پیکره رژیم صهیونیستی وارد کردند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج که در همایش تجلیل از واقفین این استان صحبت می کرد، گفت: همان طور که مقام معظم رهبری فرمود «رژیم صهیونیستی رفتنی است»، این مردم مظلوم سال‌های بسیاری مورد ظلم و تجاوز این رژیم غاصب قرار گرفتند ولی امروز ضربات کوبنده و شکست را دریافت کردند.

وی ضمن تقدیر و تشکر از خیرین واقف و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد، افزود: وقف یکی از ضرورت‌های جامعه انسانی و اسلامی است و ضرورت دارد همه برای سعادت در دنیا و آخرت نسبت به این سنت حسنه اقدام کنند.

آیت الله حسینی وقف را یک ذخیره برای شخص واقف دانست و ادامه داد: با توجه به اینکه وقف صدقه جاریه‌ای بوده که ثوابی برای واقف نوشته می‌شود، اثر آن در زمان حیات و ممات برای واقف ارزشمند است.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: سنت حسنه وقت مربوط به دین اسلام تنها نبوده و همه جوامع در گذشته وقف هایی در زمینه‌های مختلف داشته‌اند.

وی اذعان کرد: متاسفانه امروز جریان وقف تضعیف شده و به نسبت گذشته وقف صورت نمی‌گیرد.

آیت الله حسینی ضمن تاکید بر اینکه وقف یک ضرورت در زمینه فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است، یادآور شد: ضرورت دارد با توجه به نیاز امروز در زمینه مدرسه سازی، کمک به حوزه‌های علمیه، کمک به نیازمندان و بیماران، ایتام، سادات و … در این زمینه‌ها صورت گیرد.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد بر ضرورت ترویج و تبلیغ وقف در جامعه تاکید کرد و گفت: وقت در زمینه مساجد در استان خوب بوده ولی در سایر حوزه‌ها از نظر وقف ضعیف هستیم.

گفتنی است در این آئین ۲۷ نفر از خیرین، واقفین و خدام استان کهگیلویه و بویراحمد با اهدای لوح تقدیر، تجلیل شدند.

Visits: 2