وام ۵٠ میلیونی صندوق وقف برای ایجاد اشتغال
وام ۵٠ میلیونی صندوق وقف برای ایجاد اشتغال
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: برای اجرای طرح شمیم خدمت، امتیازاتی در نظر گرفته شده، از جمله اینکه در استانهایی که شعبه صندوق وقف راه اندازی شده است این صندوق آمادگی اعطای وام 50 میلیون تومانی به کسانی که می خواهند اشتغال ایجاد کنند را دارد.

به گزارش پایگاه خبری شباویز، حجت الاسلام غلامرضا عادل، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در نخستین هم اندیشی دبیران طرح شمیم خدمت که امروز چهارم آذرماه در محل سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد، با بیان اینکه یکی از برنامه های ویژه سازمان اوقاف، اجرای طرح «شمیم خدمت» بوده است، گفت: اجرای شایسته این طرح یکی از مواردی است که همواره مورد تأکید ریاست محترم سازمان اوقاف و امور خیریه قرار دارد و بخشهای مختلف سازمان در صورت لزوم در اجرای این طرح همکاری می کنند، لذا در استان‌ها نیز توقع این است که طبق پیش بینی هایی که شده و اقداماتی که صورت گرفته، روند اجرای طرح نسبت به دوره قبل از پیشرفت خوبی برخوردار باشد.
وی با بیان اینکه موضوعاتی مانند آموزش، راه اندازی کارگاه ها و حمایت از محصولات، سه اولویت طرح شمیم خدمت است، اظهار کرد: به بحث آموزش باید جدی تر پرداخته شود و در این زمینه هدف اصلی این است که کسانی که توان انجام کار ندارند و یا امکاناتی برای راه اندازی کسب و کار ندارند، آموزش ببیند.
حجت الاسلام عادل با اشاره به امتیازات، ظرافتها و توانمندی هایی که هر استان می تواند داشته باشد، عنوان کرد: بر اساس سنت گذشتگان در هر شهری، شغلی رونق داشته به عنوان مثال در یک شهر، قالیبافی و جایی دیگر دامداری رونق داشته است، اما با توجه به تغییر سبک زندگی که در دهه های اخیر اتفاق افتاده از این رفتارها دور شده ایم.  
وی افزود: با بررسی زندگی افرادی که اکنون از اعتبار خوبی از نظر شغل و درآمد برخوردار هستند متوجه می شویم اکثر این افراد با کمترین امکانات کسب و کار خود را شروع کرده اند، به نظر می رسد ایجاد انگیزه، تشویق افراد به تغییر در نگرشها و فکرها و آموزش صحیح باید مورد توجه قرار گیرد تا این فرهنگ و نگرشها اصلاح شود و فضایی که در اذهان وجود دارد، تغییر کند.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: خوشبختانه طرح شمیم خدمت در بسیاری از استانها خوب پیش رفته و در بازدیدی که از استانها صورت گرفته نمونه هایی مشاهده شده که برخی شغلها که فراموش شده بوده، اکنون احیا شده است و در کنار آن عده ای کسب روزی می کنند.
وی عنوان کرد: اجرای صحیح این طرح نیازمند این است که راهبری طرح، هدفمندتر و ساختارمندتر انجام شود، لذا تدبیر بر این است که دبیران طرح «شمیم خدمت»، اجرای شایسته این طرح را از اولویت های کاری خود برشمارند. تعداد و تنوع اقدامات زیاد است و نیاز به پی گیری دارد، در این زمینه مبنا بقاع متبرکه بوده که حداقل امکانات را دارند و اگر هم بالفعل نباشد بالقوه وجود دارد. در حال حاضر ۵۴۰ بقعه متبرکه سطح یک و دو در کشور وجود دارد که امکان اجرای این طرح را دارند. بنابراین انتظار می رود در شش ماهه دوم سال روند اجرای این طرح پیشرفت چشم گیری داشته باشد.  

حجت الاسلام عادل بیان کرد: برای اجرای این طرح، امتیازاتی در نظر گرفته شده، به عنوان مثال در استانهایی که شعبه صندوق وقف راه اندازی شده است این صندوق آمادگی اعطای وام ۵۰ میلیون تومانی به کسانی که می خواهند اشتغال ایجاد کنند را دارد و روند کار به این صورت است که با تأییدیه دبیران شمیم خدمت و معرفی افراد به صندوق وقف، وام در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

Visits: 11