واقفان به عنوان علمداران امر خیر در جامعه معرفی شوند/تاکید بر تاثیر سازنده وقف در جامعه
واقفان به عنوان علمداران امر خیر در جامعه معرفی شوند/تاکید بر تاثیر سازنده وقف در جامعه
نماینده مردم ایلام در مجلس گفت: باید در معرفی واقفان به عنوان علمداران امر خیر در جامعه بکوشیم و وقفی که صورت می پذیرد، اثر اجتماعی آن بیان شود.

به گزارش پایگاه خبری شباویز،علی اکبر بسطامی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در گفت و گویی اظهار داشت: در بحث وقف هرچه نظر واقف را در ادای وقف در نظر بگیریم و وقف به عنوان صدقه جاریه مطرح باشد، قطعا هم در نظر واقف و هم جامعه اثر مثبتی دارد و راهگشا خواهد بود.

وی با تاکید بر تاثیر سازنده وقف در جامعه بیان کرد: اگر مردم ببینند از محل این موقوفات کارهای خوبی در جامعه انجام می‌شود به سوی وقف روی می آورند و اعتماد شان به اوقاف بیشتر خواهد شد.
بسطامی افزود: باید در معرفی واقفان به عنوان علمداران امر خیر در جامعه بکوشیم و وقفی که صورت می پذیرد، اثر اجتماعی آن بیان شود. همچنین باید پژوهش های مختلف در حوزه وقف انجام شود تا بتوانیم از این مطالعات برای رسیدن به شیوه های وقف نوین استفاده کنیم.

وی عنوان کرد: در حال حاضر مهمترین مشکلی که در کشور داریم، مشکلات اقتصادی است که از جمله آنها بحث مسکن است. زمین هایی که به عنوان موقوفات واگذار می شود، می تواند برای احداث درمانگاه، تهیه مسکن برای نیازمندان یا تحصیل جوانان اختصاص یابد.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هرچه اثر وقف در جامعه ظهور و بروز بیشتری داشته باشد، به نفع واقف و مردم خواهد بود، تصریح کرد: باید فرهنگ‌سازی شود تا وقف در راستای هدف و نیت واقف هزینه شود.

گفتنی است، با پیگیری‌های سازمان اوقاف و امور خیریه، ۱۶ ربیع الاول به جای ۲۷ صفر از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان روز وقف نامگذاری شد تا به جای روز ۲۷ صفر که شب وفات پیغمبر اکرم(ص) است، ۱۶ ربیع الاول که شب میلاد حضرت رسول صلی الله علیه و آله است به عنوان روز وقف نامگذاری شود و فرصت بهتری برای ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف و تجلیل از واقفین و خیرین و بیان دستاوردهای وقف و پرداختن به وقف های جدید فراهم شود.

Visits: 3