هواشناسی :‌ بارش رگبار بهاری اواخر هفته جاری در شمال فارس
هواشناسی :‌ بارش رگبار بهاری اواخر هفته جاری در شمال فارس
مدیر کل هواشناسی استان فارس اعلام کرد: ‌فعالیت سامانه بارش باران بهاری با هشدار سطح زرد همراه با رعد و برق و وزش باد از عصر پنجشنبه نهم فروردین در شمال استان ماه آغاز می شود و تا صبح جمعه دهم همین ماه ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری شباویز به نقل از ایرنا،مسعود حقیقت روز چهارشنبه ، ‌اظهار کرد: ‌این سامانه جدید بارش بهاری و رگباری برای مناطق شمالی استان به ویژه شهر ستان آباده، اقلید، بوانات و خرم بید (صفا شهر)‌ پیش بینی شده است.

لغزندگی جاده ها، صاعقه

مدیر کل هواشناسی تاکید کرد: اثر مخاطره همچون لغزندگی جاده ها و برخورد صاعقه وجود دارد از این رو احتیاط در تردد از حاشیه رودخانه ها و مسیل ها توصیه می شود.

روزهای پنجم و ششم فروردین بارش باران سراسر فارس را گرفت و برخی مناطق هم آبگرفتگی به دنبال داشت ورودخانه خرم رود شیراز هم خروشید.

‌ هواشناسی فارس همچنین اعلام کرده بود: در بارندگی روزهای پنجم و ششم فروردین ماه، شهرک گلستان شیراز با ۱۰۴ و ۹ دهم میلی متر پیشتازشده است.

همچنین بر اساس آمار بارش باران اخیر از ۴۳ ایستگاه هواشناسی فارس پس از اینکه شهرک گلستان شیراز پیشتاز شد، سپیدان با ۱۰۱ و هشت دهم میلی متر، کوار با ‌۹۰ ،‌ زرقان با ۸۶ و سه دهم ،‌ نور آباد ممسنی با ۸۵ و چهار دهم،‌ فیروزآباد با ۸۰ و چهار دهم، ٰ‌بوانات و سده اقلید با ۸۱ میلی متر در رتبه های بعدی جای گرفتند ‌و در شیراز هم ۶۰ و ۹ دهم و منطقه درودزن(یکی از منابع تامین آب شیراز) ۶۰ میلی متر به ثبت رسیده است.

پیشتر هواشناسی فارس در اطلاعیه سطح نارنجی اقدام ضروری سوم فروردین ماه ۱۴۰۳ خود، نسبت به بارش باران،گاهی رعد وبرق و تگرگ، بارش برف در ارتفاعات شمالی، وزش باد شدید، مه گرفتگی و کاهش دید در روزهای یکشنبه و دوشنبه ( پنجم و ششم فروردین) در شیراز و همه مناطق فارس هشدار داده بود.

کاهش ۳۶ درصدی مشابه پارسال

بر اساس این گزارش میانگین بارندگی اخیر در فارس ۴۸ و هشت دهم میلی متر گزارش شده است و میانگین بارندگی در سال زارعی جاری ۱۶۵ میلی متر بود که نسبت به سال زراعی گذشته و در مدت مشابه ۲۵۹ میلی متر ۶ دهم بوده است که ۳۶ در صد کاهش داشته است.

Visits: 2