همه مجوزهای لازم برای اجرای مینی پالایشگاه دهدشت گرفته شد
همه مجوزهای لازم برای اجرای مینی پالایشگاه دهدشت گرفته شد
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مینی پالایشگاه دهدشت تمامی مجوزهای لازم را اخذ کرده است و به زودی کلنگ زنی می شود.

به گزارش پایگاه خبری شباویز به نقل از ایرنا،سید علی احمدزاده روز سه شنبه اظهار کرد: مینی پالایشگاه دهدشت هم اینک در حال تجهیز کارگاه است و برای کلنگ زنی رسمی آماده می شود.

وی افزود: احداث مینی پالایشگاه در شهرستان کهگیلویه  در نزدیکی دهدشت با ظرفیت تولید روزانه ۱۰ هزار بشکه بنزین از طرح های مهم اقتصادی و اشتغالزایی است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: با راه اندازی این طرح افزون بر ۵۰۰ نفر شغل در منطقه محروم کهگیلویه ایجاد می شود.

احمدزاده تاکید کرد: گردش مالی، ارتقای درآمد و رونق و توسعه اقتصادی از پیامدهای اجرای این طرح است.

به گزارش ایرنا، موقعیت ویژه کهگیلویه و بویراحمد، زمینه توسعه صنایع پتروشیمی را فراهم کرده به گونه ای که این استان دومین تولید کننده نفت کشور پس از خوزستان است و بالای ۹۰ درصد نفت کشور در خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر تولید می شود.

نقش مهم صنایع نفت، گاز و پتروشیمی کهگیلویه و بویراحمد در راستای شکوفایی اقتصادی کشور، توسعه پایدار، توسعه صنایع پایین دستی، صادرات غیرنفتی، ایجاد ارزش افزوده و اشتغال آفرینی بر کسی پوشیده نیست و در دولت سیزدهم توسعه این صنایع شتاب چشمگیری یافته است.

شهرستان کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویراحمد در دهه های گذشته با محرومیت و توسعه نیافتگی عجین بوده است و جوانان تحصیلکرده بسیار اما بیکار دارد و درپی توسعه و محرومیت زدایی از این منطقه ساخت طرح های مهمی در این شهرستان در دولت سیزدهم در دستور کار قرار گرفته است.

این خطه پرظرفیت اگرچه در طول دولت های مختلف و به برکت انقلاب و نظام پیشرفت های چشمگیری داشته و خدمات و طرح های زیربنایی و زیرساختی فراوانی در حوزه های مختلف داشته اما راه های نرفته زیادی نیز دارد که اقدامات امید بخش دولت سیزدهم در ۲ سال اخیر برای رفع تنگناها و جبران محرومیت های تاریخی این منطقه امید را در دل مردم این دیار زنده کرده است.

کهگیلویه وبویراحمد در بسیاری از شاخص های توسعه در ردیف آخر قرار دارد و اجرای این طرح ها، برای زدودن غبار محرومیت از چهره ی این استان برخوردار اما توسعه نیافته ضروری است.

Visits: 1