هرمزگانی‌ها برای نخستین بار نماینده زن انتخاب کردند
هرمزگانی‌ها برای نخستین بار نماینده زن انتخاب کردند
هرمزگانی‌ها در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، برای نخستین بار «فاطمه جراره» را به عنوان نخستین نماینده زن از این استان از ابتدای انقلاب تاکنون، انتخاب و راهی بهارستان کردند.

به گزارش پایگاه خبری شباویز به نقل از ایرنا،«فاطمه جراره»، فرزند یوسف متولد ۱۳۶۳ دارای گرایش سیاسی اصولگرا بوده که با ۷۰ هزار و ۲۱۴ رای منتخب مردم هرمزگان شد.

جراره، پیش از این عضویت و رییس شهرداری بندرعباس را به عهده داشته است.

۱۰ سال عضویت در شورای اسلامی شهر بندرعباس، سه سال رییس شورای اسلامی شهر بندرعباس، عضو هیات رییسه شورای عالی استان های کشور، مشاور امور بانوان شوراهای شهر و روستای کشور، عضویت هیات رییسه کمیسیون‌های حقوقی و بانوان شوراهای کلان شهرهای کشور، نائب رییس هیات ورزش‌های همگانی هرمزگان و مسئول حقوقی دفتر آستان قدس رضوی از دیگر سوابق کاری این منتخب هرمزگانی بوده است.

«احمد مرادی» با ۹۵ هزار و ۲۳۷ رای و «محمد آشوری تازیانی» با ۵۵ هزار و ۱۳۹ رای از دیگر منتخبان حوزه مرکزی مردم راهی بهارستان شدند.

میزان مشارکت مردم در حوزه مرکزی هرمزگان ۵۷.۴۸ درصد اعلام شد.

استان هرمزگان دارای پنج کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی در حوزه مرکزی شامل بندرعباس، قشم، حاجی آباد، بندرخمیر و بوموسی سه نفر، حوزه شرق هرمزگان شامل، میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد یک نفر و درحوزه غرب این استان از جمله، بندرلنگه، بستک و پارسیان یک نفر است.

طبق اعلام ستاد انتخابات هرمزگان، یک میلیون و ۲۵۴ هزار و ۵۸۹ نفر هرمزگانی واجد شرایط رای دادن بودند که از این تعداد ۶۳۵ هزار و ۱۱۲ نفر آقا و ۶۱۹ هزار و ۴۷۷ نفر نیز خانم هستند؛ همچنین ۷۷ هزار و ۴۰۴ نفر رای اولی شامل ۳۹ هزار و ۳۲۹ نفر آقا و ۳۸ هزار و ۷۵ نفر نیز خانم نماینده دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای سلامی را انتخاب کردند.

Visits: 26