نماینده مجلس: تحقق شعار سال مستلزم آشنایی مردم با مدل‌های مختلف مشارکتی است
نماینده مجلس: تحقق شعار سال مستلزم آشنایی مردم با مدل‌های مختلف مشارکتی است
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت : برای تحقق شعار سال باید مردم با سازو کارها، شیوه‌ها و مدل‌های مختلف مشارکتی آشنا شوند و شهرداری‌ها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی می بایست با تعاریف مدل‌های مختلف راه را برای مشارکت مردم باز کنند.

به گزارش پایگاه خبری شباویز به نقل از ایرنا،جعفر قادری روز شنبه اظهار کرد: برای تحقق شعار سال همچنین باید حمایت از بخش خصوصی در دستورکار قرار گیرد و شرایطی فراهم شود تا بتوان از منافع این بخش دفاع کرد.

رفع خلأ‌های قانونی تعاونی‌ها برای ورود سرمایه مردمی به بخش تولید

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید به تعاونی‌ها به ویژه تعاونی‌های غیرمتعارف توجه کنیم و تمام تلاش خود را به کار بگیریم تا خلأ‌های قانونی تعاونی‌ها پوشش داده شود.

وی اضافه کرد: تعاونی‌هایی مانند تعاونی سهامی عام و تعاونی‌های دیگری که می‌توانند شرایط مطلوبی برای جذب و ورود سرمایه مردمی به بخش تولید مهیا کنند باید مورد حمایت قرار بگیرند.

بهره‌گیری از ظرفیت پیمان‌های تجاری

قادری افزود: باید از ظرفیت پیمان‌های تجاری مانند پیمان شانگهای و بریکس به نحو احسن بهره ببریم تا بتوانیم تعاملات بین‌المللی را در جهت رشد تولید به کار بگیریم، همچنین باید از ظرفیت تعامل و ارتباط با کشورهای همسایه و ظرفیت‌های ترانزیتی بیش از پیش استفاده شود.

وی بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌ها برای تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها تأکید کرد و گفت: باید زمینه اجرای قانون جهش تولید دانش‌بنیان، قانون جهش تولید مسکن، قانون اجرای سیاست‌های اصل ۴۴، قانون تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها، قانون رفع موانع تولید و قوانینی که با هدف تسهیل فضای کسب و کار مصوب و به رشد تولید وصل شده‌اند بیش از پیش فراهم شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بخشی از منابع نیز باید به منظور تأمین زیرساخت‌های بخش‌های تولیدی مانند آب، برق، گاز و جاده به کار گرفته شود.

تسهیل قوانین بیمه و مالیات

وی که معتقد است قوانین بیمه و مالیات باید برای تولیدکنندگان تسهیل شود و زمینه استفاده از پتانسیل شرکت‌های دانش‌بنیانفراهم شود افزود: این شرکت‌ها را وارد کار کنیم، به طور کلی می‌بایست مجموعه این ساز و کارها برای رفع موانع موجود و تحقق شعار سال به کار گرفته شود.

قادری افزود: ابزارهایی مانند صندوق سرمایه‌گذاری پروژه و مولدسازی در قوانین باید برای مردم تشریح شود و مردم بایستی با سازو کارها، شیوه‌ها و مدل‌های مختلف مشارکتی آشنا شوند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه شهرداری‌ها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی با تعاریف مدل‌های مختلف باید راه را برای مشارکت مردم باز کنند، گفت: روش‌ها و شیوه‌های مختلفی برای ورود و مشارکت مردم در عرصه اقتصاد وجود دارد اما سازمان‌ها باید جرأت و جسارت داشته باشند و وارد فضای مشارکتی و مولدسازی شوند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در پیامی به‌مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳، سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند.

Visits: 1