نخستین جشن رهسپاری فرزند مستقل شده بهزیستی کهگیلویه‌وبویراحمد
نخستین جشن رهسپاری فرزند مستقل شده بهزیستی کهگیلویه‌وبویراحمد
مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بهزیستی این استان با ارائه آموزش های مختلف شرایط بازگشت به محیط خانواده و یا خانواده جایگزین را برای اولین بار برای فرزند دختر مستقل شده بهزیستی فراهم کرد.

به گزارش پایگاه خبری شباویز به نقل از ایرنا،سازمان بهزیستی براساس اصول ۲۱ و ۲۹ قانون اساسی متولی رسیدگی به امور کودکان بی سرپرست و فاقد سرپرست موثر می باشد و این نهاد تلاش دارد تا با انجام سازوکارهای مختلفی شرایط بازگشت به محیط خانواده و یا خانواده جایگزین را به صورت موقت یا دائم برای کودکان مهیا کند.

اسماعیل دامیار چهارشنبه شب در آیین رهسپاری فرزند مستقل شده بهزیستی این اظهار داشت: بعد از طی چند سال دوره های آموزشی در مرکز دخترانه شبه خانواده شهرستان گچساران اولین فرزند این خانه مستقل شده و رهسپار خانه جایگزین شد.

وی بیان کرد: مددکاران بهزیستی این استان پس از پذیرش سرپرستی کودکان بی سرپرست و فاقد سرپرست تا رسیدن به سن قانونی، در مراکز شبه خانواده و یا به اصطلاح خانه ها معطوف با ارائه آموزش های مختلف زمینه استقلال و توانمند سازی آنان را فراهم می کنند.

دامیار تصریح کرد: بهزیستی برای این فرد مستقل شده علاوه بر تامین یک باب منزل مسکونی اجاره ای ۲ میلیارد ریال نیز تسهیلات بلاعوض پرداخت کرده است.

وی با اشاره به اینکه حمایت های ویژه بهزیستی از این فرد همچنان ادامه خواهد داشت افزود: فرد مستقل شده تا سن ۲۵ سالگی مورد حمایت بهزیستی خواهد بود.

دامیار تعداد مراکز شبه خانواده و یا به اصطلاح خانه ها معطوف این استان را سه مرکز دانست و گفت: کودکان بدسرپرست و بی سرپرست این مراکز با حکم دادگاه به بهزیستی تحویل داده می شوند.

وی اضافه کرد: مرکز شبه خانواده دخترانه در گچساران کودکان بدسرپرست و بی سرپرست از سن ۶ تا ۱۸ سال، مرکز پسرانه یاسوج کودکان و نوجوانان ۶ تا ۱۳ سال و مرکز شیرخوارگاه یاسوج شیرخوارگان صفر تا کودکان ۶ سال را پذیرش می کنند.

۴۵ هزار نفر از جمعیت ۷۲۳ هزاری نفری استان تحت پوشش بهزیستی هستند.

کودکان بی سرپرست، سالمندان، معلولان جسمی و ذهنی، روشندلان، افراد ناشنوا، زنان سرپرست خانوار و یتیمان از مهمترین اقشار جامعه هدف بهزیستی هستند و حمایت از این گروه ها برای دستیابی به سلامت اجتماعی مهم و اثرگذار است.

کهگیلویه و بویراحمد استان محرومی است که تقریبا یک سوم جمعیت آن زیر پوشش نهادهای حمایتی قرار دارند و بسیاری از مددجویان تحت حمایت در استان با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند.

Visits: 2