مسافران نوروزی فارس ۰۹۶۲۹ را به خاطر بسپارند
مسافران نوروزی فارس ۰۹۶۲۹ را به خاطر بسپارند
معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس در تشریح اقدامات ستاد خدمات سفر این استان، گفت: مسافران نوروزی فارس می‌توانند همه شکایت‌های خود را در تمام طول سفر به شماره ۰۹۶۲۹ گزارش کنند.

به گزارش پایگاه خبری شباویز به نقل از ایرنا،روح‌الله روانشاد روز پنجشنبه افزود: سامانه ۰۹۶۲۹ سامانه بسیار مهی است و همه مسافران در طول سفر به این استان می‌توانند شکایات و انتقادات خود را در هر حوزه‌ای از جمله پزشکی، حمل و نقل، اسکان، اماکن تاریخی و خدمات شهری و بین‌راهی گزارش کنند.

وی افزود: با این حال سامانه‌های مردمی دیگر دستگاهها نیز کماکان فعال است اما این سامانه تجمیع یافته، امسال گزارشات مربوط به همه دستگاه‌ها را دربرمی‌گیرد.

روانشاد با بیان اینکه سامانه ۰۹۶۲۹ با محوریت اداره‌کل میراث فرهنگی راه‌اندازی شده، ادامه داد: اپراتورهای این سامانه شبانه روزی مشغول به کارند و علاوه بر آن همکاران دبیرخانه ستاد خدمات سفر فارس واقع در بلوار مدرس، روبروی خیابان فضیلت نیز آماده دریافت‌ شکایات مردمی هستند.

راه‌اندازی کمپین ۶۰۳۰ برای پیشگیری از تصادفات رانندگی

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس ادامه داد: راه‌اندازی کمپین ۶۰۳۰ از دیگر اقدامات ستاد خدمات سفر فارس در نوروز امسال است که بر اساس آن با همکاری اداره‌کل‌ امور عشایر و جمعیت هلال احمر و اورژانس فارس، در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها ایستگاه‌های خدمات رسان برپا شده است.

وی گفت: با توجه به اینکه بیشترین خواب‌آلودگی و تصادف در نزدیکی شهرها رخ می‌دهد، برپایی این استگاه‌ها به شکل سیاه‌چادرهای عشایری تاثیر بسزایی در جلوگیری از تصادفات دارد؛ مسافران در کنار این ایستگاه‌ها توقفی کوتاه دارند و خدمات فرهنگی دریافت کنند و سپس به سوی مقصد هدایت می‌شوند.

روانشاد افزود: این ایستگاه‌های خدمات‌رسان در بیش از ۴۰ نقطه در مبادی‌های ورودی فارس و بیش از ۱۰۰ نقطه در ۳۷ شهرستان استان برپا شده است.

وی طرح استقرار راهنمایان در همه اماکن تاریخی و فرهنگی استان را از دیگر اقدامات نوروزی ستاد خدمات سفر فارس برشمرد و گفت: این راهنمایان به صورت ۲ شیفت در اماکن گردشگری مستقر هستند.

روانشاد اضافه کرد: دیگر اقدام انجام شده نیز اجرای طرح ” چشم به راهیم” است که در این قالب با تولید محتوای تصویری و متنی نکات ایمنی و راهنمایی در میان مسافران منتشر می‌شود.

وی گفت: نصب تابلوهای اطلاع رسانی با عنوان شیراز شهر جهانی صنایع دستی و شیراز شهر حرم سوم اهل بیت نیز با شعار فارس به شما خوش آمد می‌گوید در فرودگاه‌های شیراز و تهران و بزرگراه ها و ورودی همه ۳۷ شهرستان نصب شده است.

Visits: 3