متقاضیان داوطلبی در انتخابات مجلس به بیش از ۱۹ هزار نفر رسیدند
متقاضیان داوطلبی در انتخابات مجلس به بیش از ۱۹ هزار نفر رسیدند
سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: تا پایان سومین روز پیش ثبت‌نام انتخابات مجلس شورای، اسلامی ۱۹ هزار و ۱۱۷ تن از متقاضیان داوطلبی انتخابات مجلس شورای اسلامی مدارک هویتی خود را در سامانه، بارگذاری کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری شباویز به نقل از خبرگزاری فارس، محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: امروز و در روز سوم پیش ثبت‌نام انتخابات مجلس، ۵ هزار و ۲۰۱ نفر در سامانه پیش ثبت‌نام،  مدارک خود را تکمیل کردند که با احتساب متقاضیان روز‌های اول و دوم، در مجموع ۱۹ هزار و ۱۱۷ نفر اقدام به تکمیل اطلاعات هویتی و بارگذاری مدارک کردند.

وی تصریح کرد: با این تعداد پیش ثبت‌نام، حد نصاب داوطلبی دوره یازدهم که ۱۶ هزار و ۳۳ نفر متقاضی بود، شکسته شد.

اسلامی، ترکیب جنسیتی متقاضیان را تاکنون ۱۳ درصد خانم و ۸۷ درصد آقایان برشمرد.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور در مورد ترکیب سنی متقاضیان نمایندگی مجلس تا پایان روز سوم، افزود: ۷۵ درصد متقاضیان بین ۳۰ تا ۵۰ سال، ۲۰ درصد بین ۵۰ تا ۶۰ سال و ۵ درصد بین ۶۰ تا ۷۵ سال هستند.

اسلامی اضافه کرد: ۷۲ درصد متقاضیان دارای مدرک کارشناسی ارشد، ۱۴ درصد مدرک دکترا، ۱۱ درصد مدرک کارشناسی با سابقه ایثارگری و نمایندگی مجلس و ۳ درصد تحصیلات حوزوی دارند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اشاره به تمدید نشدن مهلت زمانی ۷ روزه تا ۲۲ مرداد، از متقاضیان خواست نام‌نویسی خود را در زمان مشخص شده مدیریت کنند.

Visits: 2