ظرفیت هتل‌ها و مراکز اقامتی  فارس تکمیل شد
ظرفیت هتل‌ها و مراکز اقامتی  فارس تکمیل شد
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس گفت: فارس و بویژه شیراز در اردیبهشت ماه جذابیت های بسیاری برای گردشگران دارد و ظرفیت اماکن اقامتی آن تا پایان اردیبهشت ماه تکمیل شد.

به گزارش پایگاه خبری شباویز به نقل از ایرنا،محمد ثابت اقلیدی در جمع خبرنگاران افزود: بیش از ۳۶ درصد آثار تاریخی، فرهنگی و طبیعی کشور مربوط به استان فارس است و پرسپولیس یا تخت جمشید به عنوان برند توریسم فرهنگی ایران شناخته می‌شود که آثار تاریخی دیگری نیز در جوار آن قرار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس ادامه داد: اقدامات و برنامه‌های تحولی برای مرمت و احیای آثار تاریخی فارس در دستور کار قرار گرفته و در فاز نخست، برای مرمت سنگ‌ نگاره‌ها و نقوش هخامنشی و ساسانی و نورپردازی‌ آثار تاریخی برنامه‌ریزی شده است.

ثابت اقلیدی افزود: با شهرداری‌های شهرستان‌های دارای سنگ نگاره و نقوش سنگی نیز برای مرمت این میراث ارزشمند رایزنی شده است.

وی عنوان کرد: در ادامه این برنامه‌ها، کمپین «این، به اون در» با محوریت رخداد تاریخی پیروزی ایرانیان بر رومیان در سال ۱۴۰۲ راه اندازی می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس ادامه داد: این کمپین برای توجه به منویات رهبر معظم انقلاب و روایات واقعی دوران ساسانی در حوزه تمدنی طراحی شده و به عنوان یک برنامه شاخص و کلان در سال جاری اجرایی می‌شود.

ثابت اقلیدی گفت: در شهرستان‌های کازرون ، مرودشت و داراب سنگ نگاره‌هایی با مضمون پیروزی ایرانیان بر رومیان وجود دارد و این رخداد تاریخی در قالب کمپین «این، به اون در» در روایت می شود.

ظرفیت اقامتی استان فارس بیش از ۲۳ هزار تخت است.

Visits: 1