شانس پیش‌روی گلادیاتور کشتی ایران؛ یزدانی همه را امیدوار کرد
شانس پیش‌روی گلادیاتور کشتی ایران؛ یزدانی همه را امیدوار کرد
مربی تیم ملی کشتی آزاد در خصوص آخرین وضعیت حضور کامران قاسم‌پور و حضور احتمالی او در ترکیب نهایی تیم ملی خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری شباویز به نقل از ایرنا،نظاره هنر گلادیاتور ایرانی در المپیک پاریس یکی از رویاهای کشتی‌دوستان به شمار می‌رود. برخی منتظر دوئل او با کایل اسنایدر، عبدالرشید سعداله‌یف و اخمت تاجدالدین‌اف در وزن ۹۷ کیلوگرم هستند و برخی دیگر باور دارند که کامران می‌تواند به پیروزی‌های متوالی دیوید تیلور در وزن ۸۶ کیلوگرم پایان دهد؛ اما این احتمالات زمانی می‌تواند رنگ واقعیت را به خود بگیرد که دارنده ۲ نشان طلای جهان در یکی از ۲ وزن المپیکی حضور داشته باشد.

کامران ذاتا کشتی‌گیر وزن ۸۶ کیلوگرم است اما بخت زمانی با او یار نبود که در این وزن حسن یزدانی نابغه کشتی ایران و جهان حضور دارد و در یک دهه گذشته به هیچ رقیب داخلی باج نداده است. آخرین باخت یزدانی در رقابت‌های داخلی به سال ۲۰۱۵ بازخواهد گشت. البته یزدانی در رقابت‌های بین‌المللی نیز یکه تاز وزن ۸۶ کیلوگرم به شمار می‌رود و تنها یک رقیب به نام تیلور دارد که توانسته با جادوی دستان خود، سدی در برابر قدرت کاپیتان تیم ایران ایجاد کند.

با این وجود کامران در چند دوره هنر خود را در برابر یزدانی به نمایش گذاشت اما نتوانست حریف وی شود و به یک بازنده مطلق تبدیل شد.

کامران که از او به عنوان یکی از نمادهای فنون کشتی ایرانی یاد می‌شود با حضور در دسته ۹۲ کیلوگرم به اقتدار جی‌دن کاکس نامدار در این وزن پایان داد و توانست ۲ مدال طلای جهان را از آن خود کند.

قاسم‌پور هر چند که در سال ۱۴۰۲ پشت سد مصدومیت ماند اما یک تصمیم انتحاری در ورزش کشتی گرفت و به وزن ۹۷ کیلوگرم رفت وزنی که برخلاف ۸۶ کیلوگرم خالی از مدعی جهانی نیست بلکه در آن چند نابغه آمریکایی، روسی، بحرینی و دیگر کشورها حضور دارند. کامران در این وزن ۲ مرتبه در برابر اسنایدر قرار گرفت اما حریف غول آمریکایی نشد.

هفتمین مرحله اردوی تیم ملی کشتی آزاد در حالی از امروز(دهم فرودین‌ماه) لغایت تا اعزام به رقابت‌های کشتی قهرمانی آسیا ادامه خواهد داشت که با نظر کادرفنی تیم ملی ۲۲ آزادکار در خانه کشتی شهید مصطفی صدرزاده کمپ تیم های ملی حضور خواهند داشت.

اباذر اسلامی در گفت‌وگویی به شانس کامران قاسم‌پور در یکی از اوزان ۸۶ و ۹۷ کیلوگرم برای المپیک پاریس اشاره کرد و توضیح داد: با توجه به اینکه در وزن ۹۷ کیلوگرم هنوز سهمیه لازم برای کشورمان بدست نیامده و از سوی دیگر نیز حسن یزدانی به طور کامل به ترکیب تیم ملی بازنگشته‌ است این احتمال وجود دارد تا کامران همچنان شانس زیادی برای حضور در پاریس داشته باشد. با این حال طبق چرخه انتخابی تیم ملی قاسم‌پور مهم‌ترین مدعی وزن ۹۲ کیلوگرم به حساب ‌می‌آید که می‌تواند در رقابت‌های جهانی برای کشورمان به موفقیت‌های متعدد برسد. دارنده ۲ نشان طلای جهان این شانس را دارد تا در صورت احتمالات در ترکیب نهایی تیم ملی قرار گیرد.

وی در خصوص آخرین وضعیت کاپیتان تیم ملی کشتی آزاد اشاره کرد و گفت: حسن یزدانی اولویت اصلی ما در وزن ۸۶ کیلوگرم در پاریس خواهد بود ولی باید دید که روند حضور بهبود او در ترکیب تیم ملی به چه صورتی است. به نظرم حضور یزدانی باری پاریس قطعی است البته باید تا دقیقه ۹۰ منتظر بود چراکه وضعیت جسمانی او باید مورد ارزیابی کامل قرار گیرد.

مربی تیم ملی کشتی آزاد بیان کرد: تاکنون روند جسمانی یزدانی رو به بهبود گزارش شده و طبق گفته پزشکان، بهبود کتف او یک ماه نیز جلوتر از زمان پیش بینی‌ها بوده است ولی باید تا اوایل اردیبهشت ماه صبر کرد تا او به تمرینات تیم ملی بازگردد. البته تیم پزشکی و فدراسیون به صورت کامل پیگیری سلامتی یزدانی هستند و وضعیت جسمانی او را به صورت کامل رصد می‌کنند. یزدانی در این مدت بارها در اردوی تیم ملی‌ حاضر شده و با اعضای کادرفنی تیم ملی نیز گفت‌وگو داشته است.

اسلامی ادامه داد: با توجه به مصدومیت کامران او در رقابت قهرمانی آسیا حضور ندارد و در وزن ۹۷ کیلوگرم محمد حسین محمدیان در رقابت قهرمانی آسیا و امیر علی آذرپیرا در گزینشی آسیا به روی تشک خواهند رفت. در وزن ۸۶ کیلوگرم نیز هادی وفایی‌پور به عنوان ملی‌پوش این وزن در بیشکک حضور خواهد شد.

براین اساس؛ رقابت‌های گزینشی قاره‌ای روزهای ۳۱ فروردین تا ۲ اردیبهشت ماه و ۳ روز بعد از مسابقات قهرمانی آسیا (۲۳ تا ۲۸ فروردین ماه) در شهر بیشکک قرقیزستان برگزار می‌شود.

Visits: 1