زیست بوم عشایر کهگیلویه و بویراحمد ظرفیتی برای خلق آثار هنری است
زیست بوم عشایر کهگیلویه و بویراحمد ظرفیتی برای خلق آثار هنری است
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: زیست بوم عشایر استان با توجه به طبیعت بکر و آداب و رسوم محلی ظرفیتی برای خلق آثار هنری است.

به گزارش پایگاه خبری شباویز به نقل از ایرنا،محمد شریف اسلامی یکشنبه شب در آیین تجلیل از تجلیل از برگزیدگان مسابقه مستند روایت راه و مسابقه عکس حماسه غیرت افزود:در سکونتگاه های عشایری کهگلویه و بویراحمد، همراهی نغمه پرندگان با خروش رودخانه ها،جوشش چشمه های پرآب،آبشارهای فصلی زیبایی های طبیعت سبز را دوچندان کرده و صدای هی هی چوپان ها،نغمه دل نشین نی مردان عشایر، زمزم لالایی مادران،جلوه پوشش زنان و مردان عشایری فرصتی برای خلق آثار هنری است.

وی بیان کرد:در زیست بوم های عشایری فعالیت شبانه روزی همه اعضای خانواده از پسران و دختران خردسال گرفته تا افراد سالخورده، روحیه قناعت و مهمان نوازی در کنار طبیعت بکر جلوه های منحصربه فردی برای تولید آثار دارد.

اسلامی تاکید کرد:هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی پارسال آثار فاخری با موضوع ظرفیت های مختلف زیست بوم استان تولید کرده اند که توانست در سطح ملی با کسب عنوان های برتر بدرخشد..

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: فرهنگ عشایری را محور و نقطه تمرکز ظرفیتهای زیست بوم استان دانست و تاکید کرد: انتخاب فیلمی با موضوع عشایر از تولیدات این مرکز در جشنواره سینما حقیقت از جمله موفقیت های تولیدات سال ۱۴۰۲ استان بود.

اسلامی همچنین با اشاره به اهمیت آموزش در حوزه هنری ادامه داد: در زمینه تربیت فیلمساز هرچند که این مهم وظیفه ذاتی برخی از دستگاه های اجرایی دیگر است اما تلاش می شود در کنار انجمن سینمای جوانان نسل جدیدی از فیلم سازان استان پرورش یابد.

رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: حوزه هنری این آمادگی را دارد که افزون بر آموزش هنرمندان در مرکز رشد، حمایت های لازم را درباره طرح و ایده‌ های جذاب انجام دهد.

در پایان این آیین حسن فتاحیان،سجاد بیگدلی،سید حسن اسلامی نژاد،مجتبی کاظمی نژاد ،هدی مرادی به عنوان برگزیدگان مسابقه فیلم مستند روایت راه تجلیل شدند.

همچنین در این آیین پیمان نعمتی ،رضا الله دادی، مسعود مدنی ،حسین کریمی و حسن فتاحیان به عنوان برگزیدگان مسابقه عکس حماسه غیرت تجلیل شدند.

Visits: 1