زندگی نامه کوروش سلیمانی/بازیگر
زندگی نامه کوروش سلیمانی/بازیگر
کوروش سلیمانی متولد ۳ مرداد ۱۳۵۲ در کرمانشاه ، بازیگر سینما و کارگردان تئاتر است، فارغ التحصیل فوق لیسانس رشته تئاتر از پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران است که از تئاتر شروع کرد سپس از ۲۶ سالگی کارگردانی و گویندگی هم می کند

به گزارش پایگاه خبری شباویز،کوروش سلیمانی متولد ۳ مرداد ۱۳۵۲ در کرمانشاه ، گوینده و بازیگر تئاتر ، سینما و تلویزیون ایران و کارگردان تئاتر است.

کوروش دارای مدرک کاردانی علوم آزمایشگاهی از دانشکده علوم پزشکی کرمانشاه در سال ۱۳۷۳ و مدرک کارشناسی کارگردانی از دانشکده ‏هنرهای زیبا دانشگاه تهران ۱۳۸۰ و همچنین مدرک کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران در سال ‏۱۳۸۳‏ است.

کودکی کوروش سلیمانی در دوران جنگ گذشته است و این هنرمند کشورمان روزهای تلخ و سخت جنگ را به صورت کامل لمس کرده و از سختی های زندگی در کرمانشاه بعد از شروع بمباران ۵۹ صحبت کرده است.

این هنرمند کشورمان از نوادگان الماس خان کندوله ای شاعر سرشناس کرد است و خودش هم از طرفداران شعر و ادب است.

کوروش سلیمانی بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان سالهاست که ازدواج کرده و با همسرش در محیط دانشگاه آشنا شد، عطیه سادات حسینی پور همسر کوروش سلیمانی دانش آموخته مترجمی زبان است و کوروش سلیمانی در دانشگاه خواجه نصیر به عنوان کارشناس فرهنگی فعالیت داشت و آشنایی این زوج در این دانشگاه صورت گرفت و در نهایت به ازدواج ختم شد.

کوروش سلیمانی و همسرش دو فرزند دارند که دخترشان مهرآفرین و پسرشان بزرگمهر نام دارد.

کوروش سلیمانی از دوران کودکی به نمایش و بازیگری علاقه مند بود اما حضور جدی در دنیای هنر را از سال ۱۳۷۰ با گروه کودک و نوجوان صدا و سیمای مرکز کرمانشاه آغاز کرد.

این هنرمند کشورمان بعد از چند سال فعالیت هنری در کرمانشاه، سال ۷۶ برای تحصیل به تهران آمد و به ادامه فعالیت های هنری اش در تهران پرداخت

Visits: 14